Oznaka RS lahko pomeni marsikaj. Pri Renaultu, francoski avtomobilski hiši, ki se spominja boljših časov, kot so, in ki jo imamo pri nas vsaj nekoliko za svojo, jo namenjajo športnim izvedenkam posameznih avtomobilov. Glede na to, da je twingo najmanjši v ponudbi, ni pretiravanje, če rečemo, da je v izvedbi RS nekakšen dirkaški malček za odrasle voznike. Tudi zrele, naj dodam.
Prepričljiv in drugačen
V izvedbi RS se navzven dovolj očitno razlikuje od običajnih in zmogljivostno manj strupenih izvedenk Renaultovega malčka. Malo širše pnevmatike in motno črna kolesna platišča, spojler nad zadnjimi vrati, oznaka RS in še katera malenkost napovedujejo drugačen, torej dirkaški značaj. Vsi ti dodatki avto precej podražijo, v tem primeru za skoraj 5000 evrov, kar seveda ni mačji kašelj. Ampak z vsem tem si nekoliko drugačen, prav toliko, da te ne morejo zamenjati s kakšnim plebejskim twingom.
Bistvo je seveda motor in z njim povezane zmogljivosti, ki ga v običajni izvedbi še vedno izdelujejo v novomeškem Revozu. RS je sicer delo skoraj znamenitega Renault Sporta, atmosferski motor pa potrjuje, da vedo, kako se stvari streže. Agregat, ki ima 1,6 litra gibne prostornine, 98 kW/133 KM in 160 Nm navora pri ne tako nizkih 4400 vrtljajih v minuti, je živahen in prepričljiv že takoj na začetku, to pa pozneje zgolj narašča. In vendar ni neokusno grob in brutalen – ni torej športnik tiste vrste, ki bi navduševal le zaprisežene dirkače.
Moteč ropot
K vsemu temu spada marsikaj, in sicer kar potrjuje dirkaški značaj – simpatična glasnost pri nižjih vrtljajih, ki pozneje, ko se hitrost poveča, naraste v moteč ropot. Tedaj oziroma že veliko prej lahko mirne duše ugasneš radijski sprejemnik, se nehaš pogovarjati in se prepustiš – vožnji. Največ gre twingo RS malenkost čez 200 km/h, do 100 km/h pospeši v 8,7 sekunde.
In kje oziroma kdaj je ta twingo kralj, kje dokaže in potrdi vse svoje zmogljivosti? Pozabite na gladek asfalt, avtocesto in podobno. Tam je preglasen, zaradi trdega podvozja tudi neudoben. Ko ga zapodiš med kratke in ostre, deloma zaprte ovinke, je avto na svojem. A tudi v teh okoliščinah mu za vrat diha konkurenca – to je prav vedeti in povedati.
Twingo RS 1.6 stane 14.990 evrov. Veliko. Je specifičen malček, avto za tiste, ki udobje brez pomisleka zamenjajo za dirkaški značaj.