PARKIRIŠČE

Podaljšano električno življenje

Objavljeno 24. september 2012 18.00 | Posodobljeno 24. september 2012 18.00 | Piše: Janez Kovačič

Prius plug in je priključni hibrid, ki na elektriko pelje približno 20 kilometrov, baterijo pa je mogoče polniti prek običajne vtičnice.

Prius plug in je priključni hibrid, kar pomeni, da ima električni motor in baterijo, hkrati pa še bencinski motor (foto: Gašper Boncelj).

Vprašanje, v katero smer bo šel razvoj alternativnih oblik avtomobilskega pogona, ta hip še nima odgovora. Električna vozila? Hibridi? Gorivne celice? Ali kaj tretjega oziroma četrtega? Pri japonski Toyoti ne dvomijo, da so hibridi prava pot in pravi odgovor.

Prius je hibrid, ki se po svetu vozi že precej časa. Še več, v letošnjih treh mesecih je bil najbolje prodajano vozilo na obli, kar je nedvomno lep dosežek in dober tržni obet. Torej ni in ne more biti nenavadno, da je Toyota predstavila še eno izvedenko hibridnega priusa, in sicer z dodatno oznako plug in.

Kaj to pomeni?

Pomeni predvsem to, da gre ta različica zgolj na elektriko precej dlje kot običajni prius. Tovarna pravi, da zmore tako peljati okoli 20 kilometrov, kar je približno šestkrat več kot običajni prius, najvišja hitrost ne more preseči 85 km/h. Baterijo, ki jo za Toyoto izdeluje prav tako japonski Panasonic – po novem je litijeva (prej nikljeva) –, so spravili pod zadnji sedež. Tudi zaradi tega je avto malo težji (plus 55 kilogramov oziroma 1425 kilogramov). Baterijo, ki napaja električni motor, je mogoče polniti prek običajne vtičnice (zato oznaka plug in oziroma priključni hibrid). Pravijo, da se napolni v 90 minutah, v zimskih razmerah malo pozneje. Razumljivo je, da je takrat malo manjši tudi doseg.

To je ena plat. Druga je tista, ko prius plug in vozi na bencin, torej takrat, ko se baterija izprazni. V tem primeru avto – kar ni nič novega – žene 1,8-litrski bencinski štirivaljnik; ko se v bateriji med zaviranjem nabere nekaj obnovljene energije, lahko električni motor pomaga bencinskemu.

In poraba? Tovarna pravi, da je povprečna poraba v zadnjem, torej hibridnem načinu (elektrika in bencin), 3,7 litra goriva, izpust C02 pa je 85 g/km. Povsem verjetno, a dejstvo je, da se lahko te številke precej razlikujejo – kot se pač razlikujejo načini vožnje.

Pri nas bo avto stal 41.000 evrov, iz ekosklada lahko dobite še 4000 evrov subvencije. Sklep se zdi preprost: če je v mislih zgolj avto oziroma prevoz z avtom, potem je precej predrag. Če imate nekaj okoljske zavesti in tehnološke radovednosti, je ta prius (tudi) možnost. In jasno: še vedno je treba imeti nekaj denarja!

Deli s prijatelji