Vsak od nas je že kdaj kupil nekaj, kar je bilo v akciji. Ne zato, ker bi to potreboval, pač pa zato, ker je bilo »poceni«. Trgovci nas namreč bolj ali manj spretno poskušajo prepričati, da bomo z nakupom pri njih prihranili kakšen evro. Kaj pa se v resnici skriva za bleščečimi napisi in koliko nas take ali drugačne akcije dejansko stanejo?
Plačaj dva, vzemi tri
Nakup plus bonus? Mamljivo in ugodno, če tisti bonus tudi potrebujemo. Če da, potem dejansko prihranimo. A če so proizvodi v skupnem pakiranju različni in vseh ne bomo porabili, bomo plačali za nekaj, kar se nam bo doma le kopičilo.
Večje pakiranje, ugodnejša cena
Strategija, ki je sicer vabljiva, a z vidika potrošnika ne vedno pametna. Najnovejše raziskave kažejo, da je razlika v ceni pri večjih ali manjših pakiranjih zanemarljiva, in če ne morete pojesti desetih kilogramov jabolk ali velike salame, kupljene po nižji ceni, je bolje, da kupite manjšo po sicer malce višji ceni, a se ta zagotovo v hladilniku ne bo pokvarila.
Manjše pakiranje, ista cena
Zadnje čase zelo popularen trik: cene proizvodov so ostale enake, zmanjšala pa se je embalaža. Običajno od deset do dvajset gramov, česar na prvi pogled in v naglici sploh ni opaziti. Preden najljubše kekse vržete v voziček, poglejte, ali jih je v embalaži resnično toliko, kot jih je bilo pred enim mesecem.
Razpored polic
Večina ljudi je prepričanih, da so najugodnejši proizvodi zloženi na sredini polic, najnovejše raziskave pa kažejo, da je ravno nasprotno. Cenovno ugodnejši izdelki so največkrat na začetku in pri dnu prodajnih polic, na sredini polic in v višini oči pa so največkrat najdražji ... ki pa seveda hitro padejo v oči in prav tako hitro tudi v nakupovalno košarico.