PARKIRIŠČE

Peugeot RCZ R: Najhitrejši serijski peugeot

Objavljeno 15. april 2014 19.30 | Posodobljeno 15. april 2014 19.30 | Piše: Andrej Brglez

Peugeotov športni oddelek je pripravil še bolj nabrito izvedbo že tako dinamičnega modela RCZ.

Preizkus na zahtevnem dirkališču Nürburgring je potrdil, da se lahko RCZ R mirno postavi ob bok najboljšim tekmecem. Foto: Peugeot

RCZ so predstavili leta 2010, sporočilo njegove drzne oblike pa je bilo povsem jasno, poudarjena ekstravaganca in športnost. Prva ni bila nikoli pod vprašajem, športnost pa z različico R dobiva nove razsežnosti.

Ni vse v hitrosti

Da ne bo pomote, RCZ niti do zdaj ni bil prikrajšan za dinamično in hitro vožnjo, saj so ponujali zmogljivega dizla s 120 kW ter dve jakostni skupini 1,6-litrskega bencinskega agregata, manjšega s 115 kW moči in močnejšega s 147. Model R smo kljub temu po tihem pričakovali, saj je RCZ tako po obliki kot tehnološko-voznih predispozicijah kar klical po še konkretnejšem dopingu. Več kot odlično ga znajo sestaviti pri hišni ekipi Peugeot Sport, saj so njihovi mojstri že ničkolikokrat dokazali, da lahko popolnoma uravnotežijo za športnika ključne parametre: moč, težo, strukturno čvrstost in vodljivost.

Prostornina motorja sicer ni spremenjena, a so iz 1,6-litrskega motorja THP (turbo high pressure) iztisnili 199 kW (270 KM) moči, kar je dovolj, da RCZ R pospeši do 100 km/h v 5,9 sekunde in da so lahko najvišjo hitrost elektronsko omejili na 250 km/h. Opravljeno delo je bilo veliko in temeljito. Nov je blok motorja, odzivnost turbine je močno izboljšana, novi so tudi kovani bati in sistem neposrednega vbrizga, elektronika in še bi lahko naštevali. A kot rečeno, v ekipi Peugeot Sport zelo dobro vedo, da je večja moč le ena plat zgodbe, druga, zmanjšanje teže, povečanje strukturne čvrstosti in dvig vodljivosti, pa je prav tako pomembna in včasih še težje dosegljiva.

Test na Nürburgringu

RCZ R je od 200-konjske različice RCZ, ki je bila do zdaj najmočnejša, lažji za 17 kilogramov, spredaj ima zavorne diske dimenzije 380 milimetrov, diferencial torsen pa energijo izjemno odzivnega in močnega agregata na prednji kolesi prenaša zelo neposredno, kar je pri taki moči in pogonu na zgolj en kolesni par težko opravilo. Da so z opravljenim delom zelo zadovoljni, pove tudi, da so za preizkus avtomobila izbrali dirkališče Nürburgring, ki velja za najzahtevnejše na svetu. Pravijo, da se na tem najdaljšem in tehnično izjemno zahtevnem dirkališču, ki na skoraj 21 kilometrih skriva številne zahrbtne ovinke, močne vzpone in spuste, grbine ter skoke, možje ločijo od fantov in dobri avtomobili od slabih. Na Nürburgring torej pripelješ avto le, če si povsem prepričan, da je kos najzahtevnejšim voznim nalogam.

Preizkus na progi, ki je sicer močno podobna običajnim cestam, nam je omogočil, da RCZ R potisnemo v skrajnosti, ki jih na navadnih poteh ne najdemo. Dolgi ovinki ter na številnih delih grobo in valovito cestišče so potrdili obljubljeno konstrukcijsko čvrstost, zaprti ovinki, pozno zaviranje in zgodnje pospeševanje na polno pa, da se lahko RCZ R brez težav postavi ob vse najboljše tekmece. Tudi tiste motorno močnejše. Kljub zelo visoki športni ravni pa je ostal udoben, primerno tih in po trdoti vzmetenja ne pretirano grobi športnik, s katerim se je užitek voziti tudi na daljših poteh. Peugeot je z modelom RCZ R sporočil, da je počitka konec. 

Deli s prijatelji