PARKIRIŠČE

Peugeot 3008: hibrid francoske šole

Objavljeno 09. junij 2014 18.00 | Posodobljeno 09. junij 2014 18.00 | Piše: Gašper Boncelj

Samosvoj peugeot 3008 s kombinacijo dizla in elektrike.

Foto: Gašper Boncelj

Ko so se pred leti na trgu pojavili prvi hibridni avtomobili, je bil njihov pogon kombinacija bencinskega in električnega motorja, kot nekakšen ekološki antipod dizelskemu motorju. Med prvimi podjetji, ki so pri hibridih šla v drugačno smer, je bil francoski PSA Peugeot Citroën – pred slabim desetletjem so napovedali, da bodo elektriko kombinirali prav z dizelskim motorjem.

Dizel spredaj, 
elektrika zadaj

Podjetje že dolgo slovi po zelo konkurenčni družini motorjev HDi, tako da takšna objava niti ni bila presenetljiva. Po prvih poskusnih prototipih, ko je bil celotni pogon dizelskega agregata in elektrike speljan na sprednji kolesni par, kar se ni izkazalo za idealno, so poskrbeli za naslednji preobrat in za proizvodnjo pripravili pogonski sistem hybrid4, v katerem dizelski motor žene sprednji kolesi, električni pa zadnji.

Takšno kombinacijo ima lahko tudi njihov model peugeot 3008, ki je bil nedavno prenovljen. Navzven se zdaj postavlja z dodatki, kot so svetleče diode v sprednjih lučeh, avtomobila pa v resnici ni bilo treba kaj dosti lišpati, saj je bil že doslej precej prepoznaven. Deluje kot nekakšen Peugeotev qashqai – nekoliko bolj je dvignjen od tal, kar prinaša lažje vstopanje in višje sedenje.

Notranjost je bila v bogato opremljenem testnem primerku odsev visoke šole francoskega sloga. Sedenje spredaj je skoraj foteljsko razkošno. Potnika visoki sredinski del armature skoraj objema, kar vam je lahko všeč ali ne, podobno velja za množico tam postavljenih stikal. Niti zadaj se ne peljete slabo, prtljažnik se lahko s podiranjem sedežev poveča v skoraj ravno dno, na koncu pa ima za nalaganje ugodna dvodelna prtljažna vrata. Je pa avtomobilu hibridna zasnova glede na običajno motorno izvedbo odnesla skoraj 100 litrov nakladalnega prostora.

Izjemno varčen ravno ni...

In kaj prinaša uporabniku dizelsko-električna pogonska kombinacija, o čemer smo pisali na začetku? Nekaj malega se lahko z njo čisto tiho vozite le na elektriko. Precej koristen je lahko program štirikolesnega pogona, ki vas z dobrimi pnevmatikami presenetljivo lepo spravi čez kako spolzko podlago. Drugače pa v običajni vožnji glavnino posla opravlja 2-litrski dizelski motor. Njegova poraba je bila po računalniku še v nekaj hladnejšem delu letu in z zimskimi pnevmatikami okoli šest litrov, kar ni neka izjemna varčnost.

S hibridnim pogonom 3008 tako ostaja posebnost, za katero pa je treba odšteti kar precej denarja, po ceniku vsaj 36.000 evrov, z dodatki še malo več.

Deli s prijatelji