Honda je že pred leti v svojem najmanjšem evropskem modelu jazz prikazala dobro prilagodljivo sedežno rešitev, ki so jo poimenovali Magic Seats – čarobni sedeži. Sistema, ko lahko med drugim sedala zložite navzgor k naslonjalom in dobite višji prostor za nakladanje, do danes nihče od tekmecev ni želel ali pa znal posnemati. Pozneje so to možnost zlaganja Japonci prenesli tudi v večji model civic. In prav ta je letos dobil novo kombijevsko različico civic sport tourer, ki ima poleg omenjene rešitve še podobno domišljen prtljažnik.
Brez rezervnega kolesa
Civic tourer, ki je od kombilimuzine daljši za 23 cm, meri ne predolgih 453 cm, a v prtljažniku prinaša kar 624 litrov prostora za tovor. Po tej meri je najprostornejši karavan v nižjem srednjem razredu. K prej omenjeni številki se prišteva še 117 litrov prostora v dvojnem dnu, ki ni neki pogojno uporabni prekat, temveč pravokotna odprtina, v katero lahko shranimo manjša potovalna kovčka. Moramo pa dodati, da v tourerju ni rezervnega kolesa, temveč komplet za popravilo pnevmatik. Če vam je to všeč ali ne.
Pričakovano lahko prtljažnik obilno povečate: za to potezo sicer nimate najelegantnejših stikal v prtljažniku kot pri katerem od tekmecev, temveč le na sedežih, se pa ti v trenutku zložijo v popolnoma ravno dno, česar marsikateri od konkurentov ne zna. Odprtina v prtljažnik je široka, dno nizko in zaščiteno, pred njim je poseben prekat za prtljažni rolo. Kakšen minus? Vzdolžni strešni nosilci so polni, lepi in verjetno aerodinamični, toda zahtevajo tovarniške prečke, ki jih lahko namestimo le na enem položaju.
V civic tourerju spredaj ne more biti drugače kot v osnovnem modelu. Ne bo za vsak okus, ureditev je domišljijska, pravo nasprotje zadržani germanski šoli. A ne glede na to so izvedba in materiali na visoki ravni, tu ni pripomb. Če kam, bodo pripombe letele na pestrost pogonske ponudbe, ki je v resnici ni.
Izbirate lahko med bencinskim (1,8 i-VTEC, moč 104 kW) in dizelskim motorjem (1,6 i-DTEC, moč 88 kW). Prvi je soliden, čeprav morda manj navdušujoč kot drugi, ki je novejši, odzivnejši, zelo varčen, a pričakovano dražji. Tudi nasploh honda civic tourer ne bo med karavani, ki veljajo za najcenejši nakup. Ko bodo to izvedbo februarja prihodnje leto začeli prodajati v Sloveniji, bo za približno tisoč evrov dražja od kombilimuzine, ki trenutno velja od 18.000 do 19.000 evrov.