PARKIRIŠČE

Optimalna optima

Objavljeno 11. januar 2012 19.00 | Posodobljeno 11. januar 2012 19.00 | Piše: Janez Kovačič

Kmalu bodo tudi pri nas začeli ponujati novo Kijino limuzino optima.

Optima je štirivratna limuzina, ki naj bi bila najuspešnejša v srednjem razredu. Bomo videli ...

Nekoč so s težavo dohajali druge. Zdaj se zdi, da imajo podobno težavo drugi. Južnokorejska Kia, ki je v lastniškem objemu prav tako južnokorejskega Hyundaija, ne skriva svoje ambicioznosti. Niti z optimo.

Nekje vmes

To je štirivratna limuzina, ki v dolžino meri 485 centimetrov. To pomeni, da je med srednjim in višjim razredom, saj je, recimo, sedem centimetrov daljša od VW passata, enega najpomembnejših igralcev v srednjem razredu. Najprej se je pojavila na drugi strani Atlantika, se pravi v ZDA, zdaj se je počasi pripeljala na evropske ceste – pri nas bo na voljo prav kmalu, pravijo. Ker je evropski način vožnje vendarle malce drugačen od ameriškega, bo optima doživela nekaj malenkostnih sprememb, ki se utegnejo najbolj poznati pri podvozju. Medosne razdalje je za 280 centimetrov, kar sploh ni malo, prtljažnik je družinsko velik (500 litrov), naslonjalo zadnje sedežne klopi je deljivo v razmerju 40/60, kar povečuje uporabnost korejske limuzine. Karoserijska podoba je ob tem eden največjih adutov: elegantna, nekako vitka, dopadljiva. Dobra popotnica v izjemno konkurenčni evropski srednji razred.

Udobno za dva, za tri nekoliko manj

Armaturna plošča je bogato opremljena, a seveda je marsikaj odvisno od opremskega paketa. Ali se pozna, da je glavni šef oblikovanja v tej tovarni Evropejec, nekdaj v službi pri Audiju? Morda, in to je dobro. Mogoče je manj dobro ali nenavadno, da zadaj dovolj udobno sedita predvsem dva, tretji je občutno na slabšem. Pri motorizaciji je optima nekoliko skromnejša, kot smo tega vajeni.

Na začetek je postavljen 1,7-litrski dizel s 100 kW/136 KM (se vrti tudi v sportageu) in 325 Nm navora med 2000 in 2500 vrtljaji. Na voljo bo z ročnim šeststopenjskim in s samodejnim, prav tako šeststopenjsim menjalnikom, dodan je okoljevarstveni sistem start/stop. Sredi leta se bo pojavil še novi 2,0-litrski bencinski agregat s 125 kW/170 KM, malo pozneje pa še hibridna izvedenka; omenjenemu bencinskemu motorju bo v pomoč še elektromotor z 29 kW/40 KM. Skratka, po tej strani ni prav veliko, kar pa se utegne sčasoma spremeniti.

Optima je na poti na slovenski trg, kaj drugega je ta hip težko dodati. Da si želi optimalnega tržnega sprejema, je menda tako in tako razumljivo.

 

Deli s prijatelji