Če spadate med tiste, ki od avtomobila zahtevajo predvsem uporabnost, potem so enoprostorci zagotovo visoko na seznamu, ko se odločite za nov model. Opel zafira tourer s svojimi 4,65 metra dolžine spada med večje, v njej se lahko pelje tudi sedem ljudi. Ponuja pa še marsikaj zanimivega – in, kajpak, uporabnega.
Izjemna prilagodljivost
Za voznikom in sopotnikom je lahko še pet sedežev. V drugi vrsti so trije, srednji je nekoliko ožji, a če ga ne potrebujete, je mogoče z njim ustvariti občutek poslovnega razreda, saj se iz zloženega dvignejo naslanjala za roke, bočna sedeža pa je mogoče nekoliko premakniti nazaj in navznoter, zaradi česar tam dva sedita bolj gosposko. No, ko sta postavljena še dva sedeža v tretji vrsti, o kakšni gosposkosti zadaj ne moremo govoriti – nanju boste težko splezali, tudi ne prav lahko vstali, predvsem pa bodo morali potniki v drugi vrsti pokazati nekaj sočutja, s čimer bodo tudi oni izgubili dobršen del prostornosti. Ah, kot navadno rečemo: tretja vrsta je v takšnih avtomobilih res zasilna, zato je sedeža najbolje zložiti v dno in izrabiti prostor za prikladno velik, ne pa rekorden prtljažnik.
Prilagajanja je pri zafiri tourer veliko, začenši s premakljivim delom med sprednjima sedežema, kjer je lahko v ospredju naslon za roko s predalom ali polička s prostorom za dve plastenki. Ali pa zgolj globok in precej velik predal na dnu. V prtljažniku vam lahko ponagaja mehak rolo, a pri zafiri tourer ga je mogoče prikladno spraviti v zadnji del, tik za nakladalni rob. Pod dnom avtomobila se skriva Oplova posebnost, prtljažnik za prevoz dveh koles, ki mu lahko dodate še nastavek za skupaj štiri kolesa. Ko ga ne potrebujete, ga zloženega kot predal porinete v odprtino v odbijaču.
Oprema ni poceni
Ko je avtomobil poln, je dobro, če za pogon skrbi čim zmogljivejši motor. Dvolitrski dizelski CDTi v testnem avtomobilu je s 121 kW najmočnejši dizel, s 350 Nm pa ima ravno prav navora, da omogoča nestresno vožnjo tudi, ko voznik seže po šeststopenjskem ročnem menjalniku. Poraba goriva se je na testu sukala nekaj pod 6,5 litra, je pa res, da se kar čuti, kako motorju več kot ugajajo relacijske poti, tudi avtocestne, za mesto pa se zdi kar premočan. Ob tem ne smemo mimo odlično delujočega sistema stop-start, ki omogoča ohranjanje dokaj nizke porabe tudi v mestu.
Da je zafira tourer lahko tako udoben družinski avtomobil kot nekoliko bolj športen enoprostorec, dokazuje tudi možnost izbire načina vožnje. V športnem, denimo, vzmetenje nekoliko otrdi, pedal za plin postane bolj občutljiv, tudi vodljivost se dovolj izboljša, da to voznik občuti. Povsem drugače je ob izbiri tourer, ko postane zafira udobna, a še vedno povsem spodobno vodljiva. Tudi to kaže na njene mnogotere lastnosti. Uporabno pač, poceni ne: za dobro opremljeno zafiro tourer boste odšteli tudi več kot 30.000 evrov.