PARKIRIŠČE

Ofenziva v 
ženevskem 
Palexpu

Objavljeno 12. marec 2012 19.30 | Posodobljeno 12. marec 2012 19.30 | Piše: Janez Kovačič

Avtomobilski salon v Ženevi je, tako kot vedno, velika paša za oči. Največ novosti je med manjšimi vozili, salon se zapre v nedeljo, 18. marca.

ŽENEVA – Letošnji mednarodni avtomobilski salon v švicarski Ženevi je že 82. po vrsti. Glede na to, da je na sporedu vsako leto (in vsaj v zadnjem času vedno prve dni marca), je mogoče reči, da ima častitljivo zgodovino in seveda ustrezen pomen. Na švicarskih tleh oziroma razstavišču Palexpo se namreč v tem času zbere vse in vsi, ki v tem svetu kaj pomenijo. Tako je bilo tudi letos in tako bo vse do zadnjega dneva oziroma nedelje, 18. marca, ko bo salon samo še zgodovina.

V ospredju majhni 

Za letošnjo prireditev je mogoče reči, da je bila najprej in najbolj v znamenju nekakšne ofenzive manjših avtomobilov in prav tako manjših športnih terencev. Glede na obetavno prihodnost avtomobilov na električni pogon je vtis (ki pa morda tudi ni upravičen), da so bili tokrat nekoliko v ozadju. Če so bili torej v ospredju majhni ali vsaj manjši, so bili na drugi strani prav tako zelo na očeh avtomobili, ki jih je kljub vse večjim okoljskim zahtevam (beri: zmanjšanju CO2 in vseh drugih plinov) tako rekoč razganjalo od moči, s tem pa so seveda povezani tudi izpusti CO2.

Ženeva 2012 v znamenju nasprotij

Skratka, avtomobilska Ženeva 2012 je bila vsaj nekoliko tudi v znamenju nasprotij – ampak to ni vesoljna novost. Sicer pa ni bilo mogoče prezreti: Ženeva in z njo Švica živi bistveno drugačno življenje, kot ga v zadnjem obdobju poznamo v teh krajih. Blagi, vendar dovolj zaznavni vonj bogastva ali prestiža v mestu ob slovitem jezeru kljub salonu (ali prav zato) ni izpuhtel ...

Mercedes benz A in audi A3

Nemški Mercedes Benz, ki je sestavni del koncerna Daimler AG, je v izjemno dobri poslovni (in še kateri) kondiciji. To morda potrjuje tudi novi mercedes A, po smartu drugi najmanjši avtomobil v koncernu (dolžina 429 centimetrov). Gre za drugo generacijo vozila, ki dokazuje povsem drugačno filozofijo kot doslej, saj je po videzu športnejši, prej je bil bolj družinski. Pokazali so petvratno izvedenko, trivratne menda ne bo, pri nas bo na voljo že pred poletjem. V tem razredu se vozi tudi novi audi A3 (424 cm dolžine), ki pa je najprej na ogled v trivratni izvedbi, medtem ko se bo petvratna (sportback) šele pojavila. Na voljo bo s petimi motorji, tremi bencinskimi TFSI in dvema dizelskima TDI z močmi od 77 do 132 kW.

Opel mokka in peugeot 208

Nemški Opel, katerega lastnik je ameriški General Motors (GM), je ponujal manjši športni terenec (SUV) mokka. Kot pravijo, bi radi zapeljali v zelje uspešnemu nissanu juku. Mokka se na ceste in tudi k nam pripelje konec leta; njegova podoba je prijetna, avto ne deluje težaško in jasno je, da si tovarna obeta dober posel. Premiero je doživel tudi peugeot 208 (na sliki športna izvedenka GTi v konceptni verziji, ki jo bo poganjal bencinski motor s 200 KM), zamenjava za uspešnega 207. Na voljo bo tako v tri- kot petvratni karoserijski različici; med drugim se bo dokazoval z ugodnim količnikom zračnega upora (0,29). Po napovedih naj bi prodaja 208 pri nas stekla maja, morda bo v najcenejši izvedbi stal okoli 9000 evrov.

Dacia lodgy in fiat 500L

Romunska Dacia, ki je pri francoskem Renaultu, je ena zadnjih zgodb o uspehu. Tovarni se je posrečil preboj tudi na zahtevnejše trge, morda se ji to posreči tudi z lodgyjem. To je 4,5 metra dolgi enoprostorec, ki bo imel bodisi pet bodisi sedem sedežev in kar 2617-litrski prtljažni prostor, ko bodo zloženi vsi razen prednjih sedežev. Kot kaže, bo na začetku na prodaj z dvema bencinskima in dvema dizelskima motorjema, ki seveda prihajata iz skupine Renault-Nissan. Cena še ni znana. Izjemno veliko pozornosti si je v Ženevi priboril fiat 500L, manjši enoprostorec oble podobe in dolžine 414 centimetrov. Pa pri tem ni šlo za izjemno revolucijo, ampak dejstvo, da bo avto nastajal v Fiatovi tovarni v srbskem Kragujevcu. Vse kaže, da se bo na slovenskem trgu pojavil v drugi polovici letošnjega leta.

Ford B-max in porsche boxster

Ameriški Ford je lani delal in prodajal dokaj dobro, zdi se, da so težave izpred treh ali štirih let že pozabljene. Veliko pozornosti je zbujal njegov manjši enoprostorec B-max. Pa ni šlo za zunanjo podobo ali posebno motorno izvedbo, temveč za nov in izviren način odpiranja ali postavitve vrat. Prednja se namreč odpirajo klasično, zadnja pa so drsna. To olajša dostop, saj ni sredinskega opornika strehe. Po tej strani se B-max malce spogleduje z Oplovo merivo, hkrati pa se tudi vozi v tem razredu. Novi boxster je ob caymanu najmanjši in verjetno tudi najcenejši porsche, kar pa je treba vzeti z nekaj rezerve. Ponujali bodo dve izvedenki (boxster in boxster S), pravijo, da so motorji v povprečju za 15 odstotkov varčnejši, kot so bili prej.

Deli s prijatelji