PARKIRIŠČE

Novi premijski terenec: Jeep grand cheroke

Objavljeno 14. oktober 2013 19.10 | Posodobljeno 14. oktober 2013 19.12 | Piše: Željko Purgar

Jeep grand cherokee nove generacije je zapeljal na slovenske ceste.

Na slovenske ceste vozi nova generacija jeepa grand cherokeeja. Foto: Jeep

Premijski terenci, torej večja terenska vozila premijskih, po pravilu nemških znamk, so že leta del avtomobilskega vsakdanjika. Toda na trgu niso od vedno. V bistvu le poldrugo desetletje. Nastala so kot odgovor na pionirja tovrstne ponudbe jeepa grand cherokeeja. Ameriški veliki terenec, ki je bil zamišljen za vožnjo po asfaltnih cestah, a se ne ustraši niti grobega makadama, je namreč leta 1992 začel smernico, ki se je izkazala za izjemno prodorno in prodajno uspešno na vseh koncih sveta. Veliki prestižni terenci so se v dveh desetletjih močno razmnožili tudi na slovenskih cestah. In prav k nam te dni vozi novi jeep grand cherokee.

Jeep je džip

Oblikovno sodoben, z zajetnim sprednjim delom, na katerem je robustnost modno obrušena do elegance izvirnih potez. Novi grand cherokee namreč ni le še eden v vrsti. Velik, zajeten terenec, ki bi ga lahko podtaknili kateri koli znamki. Je jeep, torej pripadnik znamke, ki je džipe udejanjila. Majhne sprednje luči in dokaj visoko postavljene luči zadaj dajejo občutek, da je avtomobil bolj privzdignjen od podlage, kot je v resnici. A je novi grand cherokee prepoznavno asfaltni terenec, ki je še posebno suveren in udoben za potnike ob večjih potovalnih hitrostih na avtocestah. Dognano podvozje je mogoče nadgraditi s pnevmatskim vzmetenjem, ki ob tem, da skrbi za udobje, zmore avtomobil v programu do okolja prijaznejšega delovanja med vožnjo nekoliko bolj spustiti proti asfaltni podlagi in tako zmanjšati zračni upor in z njim povezano porabo goriva.

Jeepove gene dokazuje novi grand cherokee s sistemoma štirikolesnega pogona quadra-drive II in quadra-trac II, že omenjenim sistemom zračnega vzmetenja quadra-lift ter sistemom učinkovitega krmiljenja delovanja pogonskih koles med terensko vožnjo selec-terrain in selec-trac. Različni sistemi so namenjeni različnim izvedbam in stopnjam opremljenosti. Tako so sistemi z oznako trac namenjeni posebni zmogljivostni različici SRT, ki jo žene 6,4-litrski motor V8 največje moči 343 kW (468 KM).

Pestra motorna ponudba

Kot osrednjo motorno možnost bo večina kupcev seveda prepoznala trilitrski turbodizelski motor V6 z največjo močjo 184 kW (250 KM) pri 4000 vrtljajih na minuto in največjim navorom 570 Nm pri 2000 vrtljajih na minuto. Povprečna poraba goriva te različice novega grand cherokeeja znaša 7,5 l plinskega olja na 100 km, kar je približno za deset odstotkov manj, kot je porabil dozdajšnji grand cherokee s primerljivim dizelskim motorjem. Kdor si bo zaželel po zmogljivosti še skromnejši dizel, se bo lahko odločil za različico motorja, ki doseže največjo moč 140 kW (190 KM) in največji navor 440 Nm.

Izhodiščna bencinska možnost je 3,6-litrski motor V6 (210 kW/286 KM, 347 Nm). Vsi motorji so povezani z novim, osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Za vstopni model na slovenskem trgu, to je jeep grand cherokee 3.0 V6 multijet II 190 laredo, je treba odšteti 54.800 evrov.

Deli s prijatelji