PARKIRIŠČE

Note po svojih notah?

Objavljeno 10. avgust 2013 17.20 | Posodobljeno 10. avgust 2013 17.21 | Piše: Janez Kovačič

Novi nissan note, mali enoprostorec, se bo na slovenskem trgu pojavil novembra.

Novi note je krajši od predhodnika, je pa ostala njegova zunanja podoba oziroma zasnova enoprostorska, kar seveda ni presenetljivo. Foto: Gašper Boncelj

Je malce nenavadno, vendar drži: renult modus in nissan note, manjša enoprostorca, sta se rodila skoraj hkrati (tovarni sta namreč združeni v zvezo Renault-Nissan), povrhu sta delila motorje in mehaniko pa še marsikaj. No, modus je že pokojni, note pa je šel tako dobro v promet, da je zdaj narejen povsem na novo.

Dve višini dna

Note v novi enoprostorski podobi je v dimenzijskem pogledu malo krajši, kar ne more biti posebno presenečenje, saj je tako imenovani downsizing, torej zmanjševanje dimenzij, gibnih prostornin motorjev in še marsičesa, že dolgo v modi. Dolg je 410 centimetrov, kar pomeni, da se vozi v nižjem razredu. V tem konkurenca niti ni tako skromna, da bi lahko v vsakem primeru računal na ugoden tržni sprejem, in drži, da je bil note v prejšnji izvedbi prijetno uspešen. Je pa nova karoserijska podoba očitno enoprostorska, kar morda potrjujejo stranska trikotna okenca spredaj in zadaj, relativno precejšnja višina (153 centimetrov) in še kakšna druga malenkost. Skratka, novi note si je nadel novo in sodobno karoserijsko obleko ter upa, da se mu bo na trgu godilo vsaj tako dobro kot predhodniku. Kako se že reče – upanje umre zadnje, ne?!

Note novih časov je ohranil enako medosno razdaljo (260 centimetrov), so pa zmanjšali motorni prostor, nekoliko znižali sprednja sedeža, zadnja klop je višja. Ta je po pričakovanju v celoti pomična naprej ali nazaj, naslonjala so deljiva v razmerju 60 : 40; ko jih podreš, imaš dve različni višini dna. Prtljažnik, v osnovi velik 325 litrov, ima uporabno dvojno dno, armaturna plošča je nekako klasična – všečno ali ne, to je vsekakor stvar okusa. Ima okrogle analogne in pregledne merilnike, le po višini nastavljiv volanski obroč (kar je škoda), na sredini je velik, pa kljub vsemu ne prevelik večfunkcijski zaslon, ni pa nobene digitalne grafike, tako zaželene v sodobnih avtomobilih. Odlagališč je nekaj, ni pa jih preveč. Pika.

Dve izvedbi

Ker je novi note otrok zveze Renault-Nissan, motorji prihajajo iz obeh hiš. Nissanov bencinski trivaljnik z gibno prostornino 1,2 litra je na voljo v dveh izvedbah moči, in sicer enkrat ponuja 59 kW/80 KM pri 6000 vrtljajih, drugič pa 72 kW/98 KM. Dizel je Renaultov, to je 1,5-litrski agregat s 66 kW/90 KM pri 4000 vrtljajih v minuti in navorom 200 Nm pri 1750 vrtljajih. Motorji so na voljo v kombinaciji z ročnim petstopenjskim ali brezstopenjskim samodejnim menjalnikom CVT, pogon gre seveda na sprednji kolesni par. Serijsko je dodan sistem start/stop, pri dizlu napovedujejo celo povprečno porabo 3,6 litra, a ve se, kako je s temi obljubami ...

Note bo imel vrsto asistenčnih elektronskih sistemov, ki omogočajo varnejšo, torej tudi varčnejšo vožnjo. Vse kaže, da se bo v slovenske trgovine pripeljal novembra (avto nastaja v britanskem Sunderlandu): če bodo držale sedanje napovedi, naj bi v najcenejši izvedbi stal približno 12.000 evrov. Bo torej note igral po svojih (tržnih) notah? Bomo videli.

Deli s prijatelji