TEST

Nizkocenovni visokocenovnik?

Objavljeno 18. februar 2013 17.30 | Posodobljeno 18. februar 2013 17.30 | Piše: Janez Kovačič

Citroën C-elysee se vozi v skupini nizkocenovnih avtomobilov. Koliko prostora še pušča visokocenovnikom?

Se odpira povsem novo poglavje na evropskem avtomobilskem trgu? Foto: Andrej Brglez

Že oznaka nizkocenovni avto pove veliko. Ampak časi so se tudi na evropskih tleh zelo spremenili. In tako na hitro drži – nizkocenovni citroën C-elysee ima marsikaj, kar ponujajo dražji in uglednejši.

Velik prtljažnik

Zakaj je ta citroën v skupini nizkocenovnih avtomobilov? V osnovni izvedbi in z bencinskim motorjem ga ponujajo za 9500 evrov, kar je zelo solidna in privlačna cena za klasično limuzino, ki se v dolžino potegne do 442 centimetrov. V opisani izvedbi, torej z dizelskim motorjem HDI 1,6 in opremskim paketom seduction, se cena povzpne na 12.900 evrov. Razlika je seveda očitna, pa čeprav niti s to ni visokocenovnik. Tako ali drugače – C-elysee dokazuje, da je evropska bitka za tržne deleže vse bolj srdita, po drugi strani pa tudi, da nizkocenovniki že nekaj časa niso namenjeni zgolj revnejšim evropskim avtomobilskim prostorom ...

O obliki se, to menda vemo, ne razpravlja. O C-elyseeju je mogoče reči, da ne ponuja podobe, ki bi izjemno navduševala ali morda razočarala. V tem smislu je nekako na sredini. Čeprav klasične limuzine pri nas niso posebno priljubljene, imajo ob vsem drugem vsaj eno prednost – velik prtljažnik. In ga ima tudi ta citroën, saj je na voljo velikih in družinskih 506 litrov. Zadrega, težava? Pričakovan visok nakladalni rob, dokaj ozka odprtina prtljažnika, preveč surova obdelava prtljažnega pokrova in morda še kaj. Malo denarja, malo muzike? Tudi, tudi ...

Kdaj se izplača dizel

Podobi in filozofiji tega avta mora ustrezati tudi pogon oziroma motor. To je 1,6-litrski dizelski HDI z 68 kW/92 KM pri 4000 vrtljajih v minuti. Povprečna poraba je skromna (okoli 5,5 litra), agregat je solidno prožen, kljub vsemu sem pogrešal dodatno, torej šesto prestavo. Končna hitrost je približno 185 km/h, izpust C02 (tovarniški podatek) prijaznih 108 g/km. Izolacija potniške kabine je spodobna, hvalim podvozje, ki je dovolj udobno, da zmore tudi katastrofalne slovenske ceste. Dizelski ali bencinski pogon? Izračuni kažejo, da se dizelski avto izplača, če prevoziš od 30.000 do 35.000 kilometrov v enem letu ...

Če je pridevnik nizkocenovni nekakšen sinonim za povprečnost, nedodelanost, dolgočasnost in še kaj podobnega, potem ga C-elyseeju ni mogoče prilepiti. Je zelo soliden, uporaben, prostoren, prtljažniško razsežen, predvsem pa cenovno zelo sprejemljiv družinski avto. In tem se kažejo povsem drugačni časi, ni dvoma.

Deli s prijatelji