PARKIRIŠČE

Nissan X-trail: V tretje gre (še bolj) rado

Objavljeno 02. junij 2014 20.00 | Posodobljeno 02. junij 2014 20.00 | Piše: Gregor Pucelj

Tretja različica x-traila – več prostora, udobja in varnosti.

X-trail je bil doslej – prvi je med kupce zapeljal 2001., pomlajen pa 2007. – soliden mestni terenec, ki pa s škatlasto podobo nikakor ni mamil pogledov. Toda tretja izdaja je povsem drugačna, nedvomno mišljena kot večja različica tudi nedavno novega qashqaia.

Razkošje v prtljažniku

Gre za novo razporeditev modelov, saj so pri Nissanu ob predstavitvi qashqaia jasno povedali, da mu čez čas ne bodo dodali podaljšane različice. Prikazali pa so zelo podobnega x-traila, ki je sicer za 27 centimetrov daljši od qashqaia. Novi x-trail je s 4,64 metra za nekaj manj kot dva centimetra daljši od predhodnika, za tri širši in malenkost nižji, za 7,6 centimetra je daljša tudi medosna razdalja. Dodatna dolžina se seveda pozna pri prostornosti, predvsem na zadnjih sedežih, kljub temu pa je novinec 90 kilogramov lažji. Več kot dovolj prostora je tudi v prtljažniku, v osnovni postavitvi zavzema 550 litrov, še posebno pa so se potrudili pri različnih konfiguracijah, saj lahko s pomično polico dvojnega dna ustvarite kar devet različnih možnosti, vključno z vertikalno pregraditvijo prostora za prtljago. Novosti sta tudi opcijska zložljiva sedeža, šesti in sedmi.

Tudi sicer so se Nissanovi razvojniki veliko ukvarjali z voznim udobjem. Tako ima x-trail vgrajen sistem za prilagajanje vzmetenja oziroma podvozja neravnemu terenu (ARC – active ride control). Rezultat je odličen, kar voznik občuti, kot da bi tudi skozi hitro prepeljane ovinke vozil osebni avto, ni sledu o odvečnem nagibanju ali za terence značilnem kimanju karoserije. Vozne lastnosti dodatno izboljšuje sistem za aktiven nadzor poti (ATC), kar se obnese predvsem v dežju.

Nekaj nenavadnosti

Dobrodošel je tudi tako imenovani Nissanov varnostni ščit, ko voznika med drugim svetlobni in zvočni signal opozarja na vozila oziroma ovire v mrtvem kotu in na pešce za njim, radarski sistem omogoča zaviranje v sili, opcija pa je še sistem za pomoč pri parkiranju. Za povezavo s svetom skrbi sistem NissanConnect, ki se poveže s pametnim telefonom oziroma spletom, voznik in sopotnik pa vse urejata na sedempalčnem barvnem zaslonu, občutljivem za dotik.

Nekoliko nenavadno je, da bo novi x-trail najprej na voljo le z 1,6-litrskim dizlom s 96 kW (130 KM) in največjim navorom 320 Nm pri 1750 vrt/min, kar je enako kot pri prejšnjem modelu, vendar na voljo pri nižjih vrtljajih. Čeprav to pomeni, da se vozniku ni treba veliko ukvarjati s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, bo na voljo še avtomatika, a le za vozila s prednjim pogonom, kar je znova nekoliko nenavadno. Novi 1,6-litrski dizel je za 18 odstotkov varčnejši z gorivom in izpusti ogljikovega dioksida (normna poraba je od 4,9 do 5,3 l/100 km, izpust CO2 od 129 do 139 g/km). Bencinski 1,6-litrski motor s turbopolnilnikom DIG-T, ki bo imel 163 konjskih moči, bo sledil šele prihodnje leto. Novega x-traila bodo začeli prodajati septembra. Predvidevamo, da bo od 2500 do 3000 evrov dražji od primerljivega qashqaia, torej od približno 22.000 do 35.000 evrov, odvisno od paketa opreme. Ti so štirje (visia, acenta, n-tec in tekna), vsi pa vključujejo klimatsko napravo, lita platišča, šest zračnih blazin, dnevne LED-luči, bluetooth in tempomat. Mehke, zaobljene linije se s sprednjega dela iztečejo v terensko racionalen zadek. Vrata prtljažnega prostora odpira in zapira elektrika. Notranjost je lahko v temni, skoraj črni plastiki (in usnju) ali v povsem svetlih tonih. Izbira je vaša. kar neko navodilo

Kolesa5xTemplate s štirimi slikami

Deli s prijatelji