ENOPROSTOREC

Nissan note: po 
evropskih notah

Objavljeno 14. januar 2014 18.00 | Posodobljeno 14. januar 2014 18.00 | Piše: Gregor Pucelj

Nissanov mali enoprostorec note izstopa po okretnosti in prilagodljivosti, le bencinski trivaljnik ni preveč navdušujoč.

Note je zdaj precej bolj podoben večini tekmecev, a ohranja Nissanov pečat. Foto: Boštjan Okorn in Gregor Pucelj

Novi note ima le malo skupnega s predhodnikom, bolj se spogleduje s petvratnimi kombilimuzinami, čeprav ohranja dolžino le 4,1 metra. Očitno je, da so pri oblikovanju upoštevali okus evropskih kupcev.

Manj samosvoj

A v tem se skriva tudi manjša past, saj je zdaj manj samosvoj, kljub temu pa ni opustil osnovnega poslanstva. Z okroglimi štirimi metri dolžine se namreč zlahka znajde v mestni gneči, hkrati pa ponuja neutesnjeno in udobno sedenje – brez pomanjkanja prostora za kolena in nad glavami – za štiri odrasle potnike. K prostornosti v drugi vrsti pripomore tudi trik z vzdolžno pomično zadnjo klopjo, ki jo lahko po potrebi zložite. Tako lahko povečujete oziroma zmanjšujete prostor za kolena potnikov na eni strani in dolžino prtljažnega prostora za okroglih 16 centimetrov na drugi.

Vse te dobrodošle lastnosti dopolnjujejo še zelo dobra vodljivost, lahkotnost, dovolj čvrsto, a prijetno tiho podvozje in vzmetenje. Po mojem mnenju so prav to glavni aduti novega nota, ki je tudi za dobro vrečo cementa lažji od predhodnika.

Pri Nissanu so posebno ponosni na varnostni ščit (safety shield) novega nota, ki v povezavi s širokokotno kamero poskrbi za opozarjanje na mrtvi kot, držanje smeri in premikanje za vozilom. Motilo pa me je, da sem, če sem želel izklopiti zvočno znamenje za ohranjanje voznega pasu, vedno izklopil tudi opozorilo o vozilu v mrtvem kotu. Žal funkciji upravljate s skupnim gumbom.

V mestu je kos nalogam, tudi grgrajoči trivaljniški zvok je prej prijeten kot moteč.

Varčni trivaljnik

Kar se tiče bencinskih trivaljnikov, ki so vedno bolj modni, nisem prepričan, ali nas bodo popeljali v svetlo avtomobilsko prihodnost. To velja tudi za tega v notu. V mestu je kos nalogam, tudi grgrajoči trivaljniški zvok je prej prijeten kot moteč, a pomanjkanje moči in predvsem navora je očitno na odprti cesti ter še posebno na klancih. Za današnje čase je 59 kW (80 KM) največje moči in še posebno zgolj 110 Nm pri 4000 vrt/min največjega navora premalo.

Res pa je, da sem bil kar zadovoljen s porabo, saj je note v povprečju porabil 5,7 l na 100 kilometrov. Nekaj k temu prispeva sistem ustavi/spelji, manj pa funkcija ECO, ki – če je seveda vključena – voznika z ekoštevcem obvešča, kako težko nogo ima. A sem imel tovrstnega opozarjanja kmalu dovolj. Pritisk na gumb in nadležni ekoštevec je izginil z armaturne plošče.

Kot smo že vajeni, v nissanih ne manjka opreme, serijski sta samodejna klimatska naprava in kamera za vzvratno vožnjo. Nota z osnovnim paketom opreme dobite za 12.500 evrov, testnega (z zajetnim paketom dodatkov: acenta + look + connect + comfort) pa za 15.300. 

Deli s prijatelji