PARKIRIŠČE

Ni celica, je GT86

Objavljeno 13. november 2012 18.10 | Posodobljeno 13. november 2012 18.12 | Piše: Janez Kovačič
Ključne besede: toyota GT86

GT86 je po upokojitvi celice po dolgem času razveseljiv in celo navdušujoč športni kupe iz Toyote.

Foto: Gregor Pucelj

Zadnja leta, pravzaprav desetletje, je japonska Toyota, še vedno največja avtomobilska hiša na obli, proizvajala predvsem družinske avtomobile. GT86 pa je nekaj povsem novega. Kupe z oznako 2+2 je avto, ki cilja na drugačno publiko, okus, potrebe, zahteve. Končno, je treba reči.

Daleč od dolgočasnosti

GT86 je plod sodelovanja s prav tako japonskim Subarujem. Tam se imenuje BRZ. Kakor koli že, GT86 je po upokojitvi celice znova kupe, ki si zasluži ogledovanje in tudi nekaj občudovanja, skoraj navdušenja. Razmeroma dolg sprednji del, kratek zadek, višina 128 centimetrov, nepretirana dolžina (424 centimetrov), zadek, ki se zaključi z ne prevelikim spojlerjem in dvojno izpušno cevjo. Zakaj so japonski avtomobili oblikovno tako dolgočasni, je vprašanje, ki si ga ni treba izmisliti! No, GT86 je svetlobna leta daleč od dolgočasnosti. Dosežek, ki bi se moral poznati tudi na trgu. Upam.

Armatura najprej deluje nekako špartansko, vsekakor je notranjost bolj uniformna in manj raznolika kot zunanjost. Sprednja sedeža sta odlična, ročica šeststopenjskega ročnega menjalnika je postavljena dirkaško visoko. Zadaj je, ker je to kupe 2+2, skromno – kvečjemu za dva potrpežljiva in ne prevelika otroka. Preglednost ni in niti ne more biti izjemna, saj sediš nizko. Športno je – pričakovano – tudi podvozje, saj je trdo, včasih celo neudobno. Ampak to je cena kupejevske športnosti.

Če odnaša zadek

In potem še eno presenečenje: pod motornim pokrovom se vrti 2,0-litrski štirivaljni bokser (kar je vsaj malo razumljivo, saj je Subaru eden od pionirjev tovrstne zasnove pogonskih agregatov), ki ima 147 kW/200 KM pri visokih 7000 vrtljajih. Toda dobro je vedeti: GT86 ima skupaj 1239 kilogramov, kar pomeni, da je lahkokategornik. Prenos moči gre na zadnji kolesi, kar je znova dokaz izvirne športnosti, povrhu je teža med prednjim in zadnjim delom tako rekoč idealno razporejena v razmerju 53:47. Kdor zna in si upa, lahko izklopi ESC, ki skrbi za stabilnost vozila, in si privošči odnašanje zadka. Ampak hec je lahko tudi nevaren, še posebno na mokri cesti, kajti odnašanje zadka je nekaj povsem drugega kot odnašanje prednjega dela ...

Toyota GT86 je prijetna osvežitev tistega, kar je doslej ponujala japonska avtomobilska hiša. Videti je dobro in gre dobro. Ter bistveno – tudi cena – 33.300 evrov za osnovno različico – je dobra. Vprašanje je skoraj preprosto: kaj še ostane konkurenci?! GT86 ni dolg avto, je pa tipično nizek kupe. Kdo bi si mislil, da so pri Toyoti voljni narediti tak avto? Notranjost z armaturo vred deluje nekoliko špartansko, kar športnemu kupeju pristaja. Sedeža sta odlična, dobro objameta telo, sediš pa seveda kupejevsko in športno nizko. Prtljažnik ponuja 243 litrov prostornine. Malo? Za kupeja sploh ne! Pogled od zadaj: spojler, dve izpušni cevi ...

Deli s prijatelji