TEST

Ni blef, je sport

Objavljeno 26. avgust 2013 20.40 | Posodobljeno 26. avgust 2013 20.42 | Piše: Janez Kovačič
Ključne besede: ford fiesta

Fordova fiesta v izvedbi sport je videti dobro in tudi gre dobro, a z njo ne žgeš gum pred semaforji.

Fiesta v izvedbi sport je videti dobro, dodatki jo naredijo privlačnejšo, očem dopadljivejšo. Foto: Aleš Kovačič

Moraš jo opaziti: kričeča rdeča barva, črna zamrežena maska, dokaj velik spojler nad prtljažnimi vrati, morda malo širši blatniki in pragovi. No, to je ford fiesta v izvedbi sport. Poper? Tudi, a ne grobe, brutalne vrste.

Dobra sedeža, čvrsto podvozje

Fiesta je drugi najmanjši avto ameriške avtomobilske korporacije, sicer pa za focusom eden najuspešnejših fordov. Se ne čudim: lična podoba, spodobna uporabnost v smislu notranje prostornosti, kup motorjev, vmes tudi sedaj že sloviti ecoboost v različnih izvedbah. Omenjeni karoserijski (plastični) dodatki 398 centimetrov dolg avtomobil polepšajo oziroma ga naredijo privlačnejšega, so pa, kot rečeno, rezervirani za fiesto v različici sport. In glede na to, da je trivratna karoserijska različica, je vse drugo logično in pričakovano; težji dostop do zadnjih sedežev je zapisan v značaj tega avtomobila – in jok ali stok zaradi tega, ker se težko prerineš nazaj, je zatem, ko je avto na domačem dvorišču, smešen in tragičen.

Notranjost je precej podobna tisti v drugih fiestah, je pa opremski paket sport opazen tudi ali predvsem zaradi odličnih sprednjih sedežev: telesu ponujata izvrstno oporo, nista premehka in neudobno pretrda. Podvozje je čvrsto, a ne grobo, preluknjana pedala potrjujejo oznako sport. Preglednost je običajna, kar pomeni povprečna, presenetljiva je prostornost zadaj – tudi za odrasle, če le niso preobilni v višino ter širino, je tam povsem spodobno. Seveda prtljažnik ne more biti nekaj, kar ti vzame sapo, kajti najmanj 295 in največ 980 litrov je v tem razredu bolj ali manj običajnih. Sredinski del armature je Fordov – s preobilico stikal, na kar se moraš navaditi, in premajhnim zaslonom na njenem zgornjem robu. V tem pogledu Ford še ni v koraku s časom, kajti veliki zasloni so postali zakon, redukcija stikal pa vse večja nuja. In da zašiljeni zunanji stranski ogledali, precej podobni tistim, ki jih ima novi seat leon, koristita aerodinamiki, manj pa svoji osnovni funkciji, je bolj ali manj dokazljivo.

Žejni ecoboost

Znameniti bencinski trivaljnik z gibno prostornini 999 kubičnih centimetrov in z 92 kW/125 KM je fiesti pisan na pločevino. Živahen, skoraj isker, pri čemer se v določenih okoliščinah seveda pozna, da ga je samo za liter, pa čeprav avto tehta zgolj 1091 kilogramov, ni v sramoto zunanji podobi te fieste, od katere večina pričakuje izrazit športni značaj. No, tega kljub vsemu ni. Agregat ne omogoča brutalnosti v smislu ostrega pospeševanja, če hočeš voziti ostreje, ga seveda priganjaš, pogosto prestavljaš. Gre, čeprav tudi drži, da tedaj, ko je avto polno naložen, na oznako sport kljub vsemu pozabiš. Če se torej voziš tako, ti račun izstavi poraba – pod 7,5 litra gre težko. Ni malo, zelo jasno.

Fiesta 1,0 ecoboost sport, ki v osnovni izvedbi stane 13.500 evrov, je prisrčen avto – videti je dobro in tudi gre dobro. Ni avtomobilski poper, s katerim žgeš gume, a oznaka sport ni blef. 

Deli s prijatelji