PARKIRIŠČE

Nežni dirkač

Objavljeno 22. julij 2013 18.45 | Posodobljeno 22. julij 2013 18.45 | Piše: Janez Kovačič
Ključne besede: Nissan juke

Nissan juke nismo je pravzaprav tipičen predstavnik japonske avtomobilsko-športne filozofije.

Navzven je juke nismo vendarle drugačen. Foto: Gregor Šket

V sloviti britanski avtomobilski oddaji – je treba povedati, kateri?! – so rekli, da je ušiv. Prav, okusi so različni. Ampak če bi hoteli poznati prodajne številke, bi ugotovili, da gre ušivost izjemno dobro v promet. Dirkaški juke nismo utegne v Nissanov hlev pripeljati še kakšnega kupca. Nežno dirkaški, je že treba reči.

Opazno drugačen

Juke nismo je otrok dirkaškega dela japonske avtomobilske hiše Nissan Motorsport, ki obstaja malo manj kot 30 let. Nissanova avtomobilsko-dirkaška filozofija dokaj zvesto sledi splošnemu pogledu in daljnovzhodnemu razumevanju avtomobilskega športa (z nekaterimi izjemami, ki zgolj potrjujejo to pravilo), zato je juke nismo opazno drugačen, vendar z agregatom in voznimi lastnostmi, ki niso zastrašujoče brutalne, ampak precej običajne, skoraj vsakdanje. Nismo hoteli narediti avtomobila, ki bi ga razganjalo od moči, kajti to zahteva drugačen pristop, tudi stroški so bistveno višji, pravijo. Obrazložitev se zdi smiselna, tudi simpatična.

Nismo se od drugih izvedenk juka razlikuje po rdečih zunanjih ogledalih, biserno beli barvi karoserije, rdeči črti, ki obroblja ves avto, širših pragovih in blatnikih, večjih pnevmatikah ipd. Tudi znotraj je prav toliko spremenjen, da veš, da juke ni kar tako: zelo dobra sprednja sedeža, oblečena v alkantaro, dirkaško preluknjana pedala, rdeč merilnik vrtljajev – in še kakšna malenkost bi se našla. Vse drugo je enako, vključno z dimenzijami, kajti v juku je prtljažnik skromen, tudi sedenje zadaj ni nekaj, kar bi posebno ostalo v spominu. Se pa kljub dirkaški pomadi še vedno sedi malo višje, nazaj se vidi prav tako skromno kot pri drugih podobnih športnih terencih.

Kilogramski 
lahkokategornik

Čeprav je dirkaški, je treba pozabiti na grobost, robatost in podobno. Poganja ga znani 1,6-litrski bencinski motor, ki pa ima v tem primeru 147 kW in 200 KM. Vsekakor dovolj, da spelješ hitro, kajti juke je kljub vsemu kilogramski lahkokategornik. Čeprav je športni terenec in zato načeloma postavljen malo višje, mu niti ovinki ne delajo posebnih težav, svoje naredi še štirikolesni pogon. Tudi med ostro vožnjo je avto dolgo nevtralen in prazen oziroma – če ni polno naložen, je presenetljivo iskriv oziroma živahen. Končna hitrost (okoli 215 km/h) in pospešek (manj kot osem sekund do 100 km/h) mu nista v sramoto, medtem ko težka noga dokazuje, kako nerealna (tudi tokrat) je tovarniško obljubljena poraba.

Nissan juke nismo stane v osnovni izvedbi 24.790 evrov. Ni sporno – to je nežni dirkač. Ni za tiste, ki se hočejo postavljati z brutalnostjo in podobnim. Je tipični predstavnik japonske dirkaške filozofije. In ni ušiv, pa Top Gear gor ali dol.

Deli s prijatelji