PARKIRIŠČE

Nestresni zgoraj brez

Objavljeno 29. april 2013 20.00 | Posodobljeno 29. april 2013 20.00 | Piše: Janez Kovačič
Ključne besede: VW beetle cabriolet

VW beetle cabriolet je avto, ki lahko za trenutek pričara povsem drugačne čase, kot so.

Foto: Janez Kovačič

Njegov in njihov čas šele prihaja – čas kabrioletov, roadsterjev, avtomobilov zgoraj brez. Niso za hudo vročino niti za izjemen mraz, vsekakor pa so kot nalašč za prihajajočo pomlad in prijazno jesen. Beetle cabriolet druge generacije, dragi moji, je avto lepega, nič posebno stresnega življenja.

Nostalgični štirisedežnik

Novi beetle cabriolet (tovarna se je odločila za angleško ime) se je v dolžino potegnil za 15 centimetrov (!), njegovi boki (blatniki) so širši za osem centimetrov, v višino pa se je skrčil za skoraj tri. Njegova silhueta je zato nižja in širša, torej bolj športna, čeprav posebno izrazite niso imeli v mislih. Ostaja štirisedežnik in ohranja platneno streho – tako kot prvič oziroma leta 1949, ko se je pojavil na svetu. Platnena streha, trislojna in v dveh barvah, se za zadnjima sedežema zloži v harmoniko. Delo opravi elektrika – povsem neslišno, upal bi si dejati celo elegantno (vse skupaj je opravljeno v dobrih 11 sekundah) –, in sicer med vožnjo vse do hitrosti 50 km/h. Beetle cabriolet, ta zgoraj brez iz nemškega Wolfsburga, vzbuja nekaj nostalgije po časih, ki se jih lahko nostalgično spominjamo.

Čeprav je štirisedežnik, je udobnost oziroma prostornost različno razdeljena: veliko za voznika in sopotnika, precej manj za oba sopotnika na zadnjih sedežih. Dobro je, ker je naslonjalo zadnjih sedežev zložljivo, s tem se 225-litrski prtljažnik nekoliko poveča, a resne družinske uporabnosti oziroma namembnosti pač ni. Za dodaten denar si je mogoče omisliti vetrno zaščito – ko je streha razpeta –, a potem je beetle le dvosedežnik. Piha, ko je platno zloženo? Če je voznikova noga nežna, potem je vse skupaj zelo znosno in celo uživaško, sicer je prepih. Ampak kdor si kupi kabrioleta, ga to ne bi smelo pretirano motiti.

Tri posebne izvedenke

Rojstvo beetla cabriolet druge generacije so pospremili še s predstavitvijo treh posebnih izvedenk (50s, 60s in 70s), sicer pa je mogoče izbirati med dvema opremskima paketoma, 11 vzorci oblazinjenja notranjosti oziroma sedežev, lahko dokupiš usnje in še marsikaj, kar je na seznamu doplačljive opreme. Motorna ponudba ustreza in je pričakovana: dva bencinska in dva dizelska agregata. Začetni bencinski 1,2 TSI ima 77 kW/105 KM, 1,4-litrska različica pa precej več – 118 kW/160 KM. Osnovni dizelski motor ima 1,6 litra in točno toliko kW/KM kot začetni bencinski agregat, 2,0-litrska izvedenka pa 103 kW/140 KM. Je dizel sprt s filozofijo kabrioleta? Tako je bilo (morda) nekoč, danes je vse drugače.

Beetle cabriolet je avto drugačnega, nič stresnega življenja tudi tedaj, ko in če si ga lahko kupiš – v najcenejši izdaji je na prodaj za 22.452 evrov.

Deli s prijatelji