PARKIRIŠČE

Neizraziti prestižnež

Objavljeno 18. september 2012 20.00 | Posodobljeno 18. september 2012 20.00 | Piše: Janez Kovačič
Ključne besede: lexus GS 450h

Lexus GS 450h je hibrid, sicer pa avto, ki lahko navduši s svojo nekoliko zastrto, neizrazito prestižnostjo.

Lexus GS oblikovno ni vpadljiv, kar je lahko za kakšnega kupca tudi prednost. Foto: Boštjan Okorn

Vprašanje je videti preprosto: kupiti ali ne kupiti nekoliko prestižnejši avto – če in ko denar ni problem? Če si v teh časih socialno in nasploh občutljiv, o tem resno razmisliš. Lahko pa narediš kompromis – kupiš avtomobil lexus GS 450h in si vsaj po tej strani malenkost mirnejši.

Enakovreden konkurent

Lexusova oznaka GS 450h pomeni, da ima avto hibridni pogon, od letos je povsem nov. Vozi se v zgornjem delu srednjega razreda, kajti limuzina je dolga 4,8 metra – več kot spodobno in mestno precej manj primerno. Z vsem, kar ponuja, je lexus povsem enakovreden konkurent denimo nemški prestižni konkurenci, kamor štejem avtomobile BMW serije 5, mercedesa razreda E, audija A6, volva S 80 – in še kaj bi se našlo. A ima – če se zdi, da časi niso primerni za bahavo avtomobilsko razkošje – to prednost, da se Lexus in lexusi na stari celini šele uveljavljajo in da kljub vsemu ne delujejo izrazito ali pretirano luksuzno. Torej ni dvoma – če se nočeš voziti v omenjenih nemških avtih, je lexus GS več kot primeren.

GS je hibrid, s hibridi pa ima Toyota, ki je Lexusov lastnik, veliko izkušenj. Pri tem ni velikih skrivnosti: na voljo je 3,5-litrski bencinski šestvaljnik z 215 kW in elektromotor, ki ima 147 kW. Pod črto se nabere zmogljivih in prepričljivih 254 kW. To je veliko in dovolj za hitro avtocestno vožnjo z visokimi hitrostnimi povprečji in povprečno porabo okoli osem litrov. Lahko je, jasno, tudi precej višja, nižja precej težje. Tudi ko se pelješ hitro, GS ni brutalen, podvozje je naravnano na prijetno udobje, skratka – to je limuzina v pravem, pravzaprav prvinskem pomenu te oznake.

Kaj manjka?

Opaznejši prestiž v notranjosti, kjer je sicer na voljo veliko, pri čemer ne moreš in ne smeš prezreti izjemno velikega zaslona na sredini armaturne plošče. Lexus GS kljub vsemu ni bahavi luksuz, avto, iz katerega se zunanji svet zdi nekaj povsem drugega. Je predstavnik klasične japonske avtomobilske (prestižne) filozofije! Bolj luksuzna je seveda cena – 83.900 evrov. Tukaj ni kompromisa. 

Deli s prijatelji