TEST

Ne le nov, 
pač pa povsem nov

Objavljeno 06. maj 2012 21.15 | Posodobljeno 06. maj 2012 21.15 | Piše: Janez Kovačič

Mazda CX-5 je srednje velik športni terenec.

CX-5 je povsem nov športni terenec japonske tovarne, ki bo vsaj deloma zamenjal sedanji CX-7. Foto: Gašper Boncelj

Nov ali le prenovljen, to je avtomobilsko vprašanje. Nov ali povsem nov? No, tudi to je vprašanje, vendar ne prav pogosto. Torej: mazda CX-5 je povsem nov avto. Nova je podoba, novo je podvozje, nov je motor – in še kaj drugega. Ne zgodi se zelo pogosto.

Mazda CX-5 je športni terenec (SUV) z dolžino do 4,5 metra

V razredu, v katerem se vozi, konkurenca ni skromna, ampak prej ostra. Zunanjost dokazuje sodobnost, nekakšen evropski avtomobilski okus – pa naj se to sliši še tako čudno. Morda je bolj všečen ali vsaj bolj opazen prednji del z veliko masko; da gre za avto, ki je športni terenec, dokazujeta tudi kovinski zaščiti podvozja tako spredaj kot zadaj, plastične obrobe blatnikov in pragov pa dodajajo nekaj terenskega šarma. CX-5 je po tej strani športni terenec visokih povprečij.

Slabo? Daleč od tega

Armaturna plošča je klasična, brez oblikovalskega ali ergonomskega eksperimentiranja. Sedi se visoko, a ne previsoko, zadaj je dvema udobno, trem seveda malo manj, skoraj presenetljiva je notranja višina. Dobro bi bilo, da bi bilo več odlagalnih prostorov. Prtljažnik je družinsko uporaben, saj ima od 503 do 1620 litrov volumna. Prtljažni rolo ne moti tako kot v mazdi 6, podiranje zadnje sedežne klopi, sicer deljive v razmerju 40/20/40, je zelo preprosto. Skoraj nič ne moti, ker nima vzdolžnega pomika naprej oziroma nazaj. Skratka – mazda CX-5 po tej strani streže z okoljem in udobjem, ki je dovolj prepričljivo in brez resnejših zamer.

Motor, bencinski štirivaljnik z gibno prostornino 1998 kubičnih centimetrov in s 118 kW/160 KM pri 6000 vrtljajih ter z navorom 208 Nm pri 4000 vrtljajih, je otrok Mazdine tehnologije skyactive. Ima visoko kompresijsko razmerje, zato se takoj na začetku, ko ga poženeš, zažene v visoke in s tem hrupnejše vrtljaje, nato se umiri. V povprečju, še posebno med avtocestnimi vožnjami, je porabo mogoče obdržati med sedmimi in osmimi litri, kar je še znosno. Drugače je v mestu oziroma med krajšimi vožnjami. Tam tudi premišljen, nič živčen in nekako prefinjen voznik porabe skoraj ne more spraviti pod deset litrov. Posledica tega, da je v avtu samodejni menjalnik? Morda, a žeja je vsaj v tem primeru in za sedanje čase previsoka.

Novi, pravzaprav povsem novi CX-5 v varianti 2,0 AWD revolution stane 32.690 evrov. Ni malo, pri čemer je skoraj zlahka preverljivo dejstvo, da je serijska opremljenost eden od adutov. Bi lahko bil adut tudi japonsko poreklo? Morda, morda ...


 

Deli s prijatelji