PARKIRIŠČE

Navidezni robustnež

Objavljeno 03. oktober 2014 20.00 | Posodobljeno 03. oktober 2014 20.00 | Piše: Gašper Boncelj
Ključne besede: opel adam rocks

Opel adam rocks je eden majhnih avtomobilov, ki hočejo vsaj navzven delovati bolj čvrsto.

Opel adam rocks je izvedba modela opel adam. Foto: Gašper Boncelj

Industrija v iskanju vedno novih niš predstavlja tudi izdelke, ki so nenavadni križanci. Navzven hočejo delovati bolj čvrsto, s poudarjenimi blatniki in pragovi ter rahlo višjo oddaljenostjo od tal pa namigovati, da jih ne bo zmotila cesta, ki ne bo povsem asfaltna. V resnici sploh niso kakšni terenci, le delovali bi radi tako. No ja, čez kak robnik ali luknjo v cesti se z njimi le odpeljete lažje. Ta strategija se je najprej razširila pri nekaterih manjših športnih terencih, ki so jih pripravili brez štirikolesnega pogona, zadnje čase pa v tem slogu na trg dobivamo tudi najmanjše, mini avtomobile.

Še vedno majhen avto

Eden takšnih je opel adam rocks, posebna izvedba najmanjšega modela iz Opla, ki so ga malo bolj dvignili od tal (+1,5 cm), mu nadeli močnejše odbijače in ga z njimi malce podaljšali. S 375 cm dolžine je ta trivratni model še vedno majhen avto, ki pričakovano nima kakega štirikolesnega pogona ali programa za lažje speljevanje.

Ima pa nov litrski bencinski trivaljni motor, ki je danes v svetu majhnih avtomobilov že nekaj precej običajnega. Agregat je narejen pretežno iz aluminija, ponaša se z neposrednim vbrizgavanjem bencina, turbinskim polnilnikom ter prilagodljivim krmiljenjem vseh ventilov. Lahko je pripravljen v dveh izvedbah (moč 66 ali 85 kW), menjalnik pa je ročni s šestimi stopnjami.

Opel adam rocks bo na prihod v Slovenijo počakal še kakšen mesec, v Nemčiji pa se že prodaja po ceni okoli 16 tisočakov, kar ni malo, ampak pri takšnem avtomobilu prodajajo tudi nekaj domnevnega življenjskega sloga, saj je vselej opremljen z zložljivo platneno streho.

Še en mali nemec

Takšen podtip avtomobila, ki mu učeno angleško rečejo crossover (križanec?), kot rečeno, na trgu ni čisto osamljen. Volkswagen ima pri znanem modelu up v ponudi izvedbo cross up, kjer so 356 cm dolgega osnovnega upa za 1,5 cm bolj dvignili od tal, mu pripravili spodnji zaključek v videzu terenskega ščitnika za podvozje.

Petvratnega cross upa prav tako poganja litrski bencinski trivaljnik (moč 55 kW), tudi tu je pogon le sprednji, izveden pa je s petimi vrati in ponuja še strešne nosilce. Po ceniku velja približno 12.000 evrov.

Pogojni tekmec

Na prihajajoči razstavi v Parizu pa se pokaže še en tovrstni pogojni tekmec. To je citroën C1 urban ride concept, ki je prav tako 1,5 cm višji od osnovnega in še zelo novega modela citroën C1, v različici s petimi vrati ima tudi širša koloteka in izstopajoče blatnike. Prikazali ga bodo v izvedbi s trdno streho in zložljivo strešno harmoniko, ki jo imenujejo airscape. Kot smo omenili, je C1 urban ride pogojni tekmec – menda je od odziva javnosti odvisno, če ga bodo snovalci res uvrstili v proizvodnjo. 

Deli s prijatelji