AVTO

Najprej karavan, zdaj limuzina

Objavljeno 28. marec 2012 20.45 | Posodobljeno 28. marec 2012 20.45 | Piše: Janez Kovačič
Ključne besede: hyundai i40

Hyundai i40 je zdaj na voljo tudi kot limuzina, kar dokazuje, da so Korejci tudi pri oblikovanju naredili velikanski korak naprej.

V primerjavi s karavansko izvedenko je limuzina tri centimetre daljša (foto: Bruno Kuzmin).

Najprej je bil karavan, sedaj je že limuzina. Zunanjo podobo je ukrojil evropski avtomobilski okus. Uganili? Če ne, vam izdam – na trgu je hyundai i40 v limuzinski izvedbi.

V primerjavi s karavansko izvedenko je i40 v limuzinski izvedbi pridobil tri centimetre v dolžino (474 centimetrov). Kdor ceni predvsem obliko, bi utegnil biti zadovoljen: ta hyundai je skoraj brez ostrih robov, vsa pločevina je simpatično valovita, v primerjavi s karavanskim i40 je razlika seveda v zadku. Videti je, da so zadeli evropski avtomobilski okus, kar seveda ni nič nenavadnega, saj so za obliko poskrbeli v Hyundaijevem centru v Nemčiji. Dobro je vedeti, da je Hyundai tudi lastnik prav tako južnokorejske Kie, ki je pred časom povila limuzino po imenu optima; avtomobila sta si tehnično podobna in tudi na podlagi njune podobe lahko sklepamo, da sta si v sorodu. Nič slabega.

Časi z enim ali dvema paketoma so mimo

Ne le lična in očem dopadljiva zunanja podoba, prav takšna je tudi notranjost v kombinaciji z uporabnostjo, kar pa je nekaj, kar bi lahko v trgovino pripeljalo zadovoljivo število kupcev. V prtljažnik gre velikih 505 litrov prtljage, v notranjosti pa je mogoče hitro ugotoviti, kako velik korak naprej so naredili Korejci. Materiali so kakovostnejši, ergonomija ni več španska vas, opremljenost pa je seveda odvisna od opremskega paketa (sicer comfort, style in premium) in globine žepa. Usnje na sedežih in volanskem obroču, ogrevanje ali hlajenje vsaj prednjih sedežev, ogrevan volan, elektronski sistemi za varnejšo vožnjo, posebno ozvočenje, kamera za vzvratno vožnjo ipd. Ni problem, le denar je treba imeti. Časi, ko sta bila na voljo le en ali dva paketa opreme, so pozabljeni.

Motorna ponudba ni izjemno raznolika ali pestra, vendar ni krize. Na voljo sta dva bencinska in dva dizelska agregata; pri dizelskem pogonu gre v resnici za dve izvedbi 1,7-litrskega motorja. Ta enkrat ponuja 100 kW/136 KM, drugič pa 85 kW/116 KM. Slednji naj bi po tovarniških podatkih v povprečju porabil skupaj 4,3 litra goriva in v zrak spustil le 113 g/km ogljikovega dioksida. Bencinska ponudba se začenja z 1,6-litrskim motorjem (99 kW/135 KM), sledi pa zmogljivejši 2,0-litrski agregat, ki ponuja 130 kW/177 KM. Serijsko je pri vseh avtomatika start – stop in šeststopenjski ročni menjalnik, za doplačilo pa ponujajo tudi šeststopenjsko avtomatiko.

Limuzina tri centimetre daljša

Hyundai i40 v limuzinski varianti je v primerjavi s karavansko izvedenko cenejši za približno 1500 evrov. V najcenejši izvedbi je na voljo za 18.990 evrov (1,6 GDI), v najdražji za 21.290 evrov (1,7 CRDi, 100 kW). Če bi bili časi drugačni, kot so, bi rekel, da se mu piše zgolj dobro. Tako pa ...

V primerjavi s karavansko izvedenko je limuzina tri centimetre daljša. V zadnjih 10 letih so se hyundaii zelo spremenili, kar velja tudi za notranjost. V zadku je prtljažnik, ki ponuja velikih 505 litrov prostora. Na voljo sta dva dizelska motorja. To pa je nekaj, kar ima vrednost pri nas in še kje.

Deli s prijatelji