PARKIRIŠČE

Na testu: škoda superb

Objavljeno 30. september 2013 19.00 | Posodobljeno 30. september 2013 19.00 | Piše: Janez Kovačič

Lahko je limuzina ali kombilimuzina, predvsem pa avto, ki prekaša tudi uglednejšo konkurenco.

Superb je največja škoda, nekakšna admiralska ladja, dimenzijsko pa je avto težko umestiti v običajne razrede.

Škode so bile, ne vse, skoraj vedno nekje vmes. Octavia je prevelika za nižji srednji razred in premajhna za srednjega. Tudi superb, največja škoda, je nekje vmes, predvsem pa premajhna, da bi resno mešala štrene v višjem razredu. Res?

V korak z modo

Nekoliko prenovljeni superb je toliko drugačen, da gre v korak z modo. Tisto, ki, recimo, zahteva tako modne in vsekakor tudi priljubljene svetleče diode v lučeh. Superb jih ima, in to tudi v zadnjih lučeh, ki, ko so prižgane, svetijo v obliki črke C, ki je tako in tako nekakšen zaščitni (prepoznavni) znak češke avtomobilske hiše.

V limuzinski različici – seveda obstaja tudi karavanska, ki je na slovenskem trgu še posebno priljubljena – je superb videti kot klasična štirivratna limuzina z relativno kratkim zadkom in nekako kompaktno podobo. A ta škoda je posebnež: lahko je štirivratna limuzina ali petvratna kombilimuzina. Trik ni nov, vendar ga je treba pojasniti: twindoor (dvojni) način odpiranja vrat oziroma pokrova prtljažnika lahko spremeni limuzino v kombilimuzino ali obratno. Reč je posrečena, pa ne samo to – je tudi praktična, kajti ko je superb kombilimuzina, se vrata prtljažnika odpirajo zelo na široko. S tem se poveča predvsem uporabnost prtljažnika. Ta je sicer dolg, vendar pa plitev, uporabno je dvojno dno, ki poveča globino. Posebno poglavje je volumenska prostornost, saj je na voljo od 595 do 1700 litrov prostora, kar pomeni, da gladko prekaša, recimo, BMW serije 5 ali audija A6 in mercedesa razreda E, torej avtomobile, s katerimi se sicer noče (ali ne more) primerjati. Ena nič za superba!

Kraljestvo prostora

Čeprav je superbova medosna razdalja »le« 276 centimetrov, omenjeni avtomobili je premorejo bistveno več (in prav medosna razdalja je bistvena za notranjo prostornost), je v tem pogledu škoda prepričljiv zmagovalec. Naj bo vozniški ali sovozniški sedež precej potisnjen nazaj, tam zadaj je pravo kraljestvo prostora! Obilo ga ni le za noge, ampak tudi po višini. Kam izpuhtijo vsi centimetri pri omenjeni nemški premijski konkurenci, ni jasno, jasno pa je, da je notranja prostornost oziroma prostornost sedenja zadaj superbov najpomembnejši adut. Če je na sedežih lepo dišeče svetlo usnje in če je tudi seznam dodatne opreme ustrezno dolg (kar prinese opremski paket elegance), se v tej admiralski škodi smeš počutiti admiralsko. Dva nič za superba!

Svoje doda motor, v tem primeru znani 2,0-litrski dizelski TDI s 125 kW/170 KM in 350 Nm navora: moči je dovolj, kombinacija z menjalnikom DSG je še posebno primerna za dolge poti, in nasploh je superb avto, ki mu najbolj prijajo avtoceste, za kaj drugega oziroma ostrejšega je vendarle prevelik in pretežak. Škoda superb v različici 2,0 TDI elegence (31.438 evrov, v osnovni izvedbi je na voljo že za 20.437 evrov!) zmore s prostornostjo oziroma udobnostjo, prtljažnikom in tudi s počutjem zlahka voziti v zelje bistveno dražjim in uglednejšim. Superbov (in tudi Škodin) edini »problem« je še premalo zloščen imidž – ko bo ta bolj bleščeč, bo superb lovil tudi v višjem razredu. 

Deli s prijatelji