Nekoč agresivni robustneži so vse bolj uglajeni. Tišji, udobnejši, porabijo manj goriva. Ob tem imajo njihovi motorji vse več moči, so hitrejši, a kljub vsemu marsikomu ne ugajajo tako kot majhni športni avtomobili nekoč. Mali peugeoti z oznako GTi so bili vedno še posebno športno neposredni, po svoje prežeti z dirkaškim duhom. Zato tudi najnovejši 208 GTi ob prvem stiku častilce nekdanjega GTi najprej razočara. Nato začnejo razmišljati o tem, kaj vse se je spremenilo od 205 GTi do 208 GTi, in to ne le v avtomobilskem svetu. Zatem spoznajo, da je pač današnji peugeot v skladu z vsem, kar nas obkroža in nam določa, kar smo in kako živimo.
Širši krog kupcev
Tovrstno filozofiranje je v bistvu razlaga, kako in zakaj je avtomobilska športnost postala dostopnejša širšemu krogu kupcev. Izdelovalci avtomobilov želijo z majhnimi športnimi avtomobili zajeti čim več kupcev, ne le tistih, ki v njih iščejo dirkaška orodja. Kdor želi dirkati, naj se poda na dirkališče oziroma se udeleži avtomobilskih tekmovanj. Na običajno cesto naj se zapeljejo tisti, ki sicer uživajo v veliki dinamiki vožnje, a jih navduši obvladljivost z visoko stopnjo varnosti. To so pač vozniki, ki v vožnji avtomobila ne iščejo adrenalinskega zadetka. Tisti, ki uživajo v skladu z družbenimi normami, odgovornostjo do drugih in se ne požvižgajo na prometne predpise. Zanje je najnovejši peugeot 208 GTi izjemen avtomobil. Ni stroj za divjanje po dirkališču. A preklemano hitro zmore zapeljati skozi vse zavoje, v katere voznik zapelje na pravi način.
Bencinski štirivaljnik z delovno prostornino 1,6 litra je tipični predstavnik najsodobnejših motorjev, pri katerih se z manjšanjem delovne prostornine in turbinskim polnilnikom povečuje učinkovitost. V tem primeru je ta usmerjena v doseganje kar največje moči in navora, ne da bi ob tem avtomobil postal nenadzorovano oziroma čezmerno žejen. Tovarna obljublja povprečno porabo 5,9 l/100 km. Seveda ne ob vožnji, ko se iz njega iztiska to, kar zmore.
Močan in odločen motor
Pri 6800 vrtljajih doseže največjo moč 147 kW (200 KM). A že pri 1700 vrtljajih na minuto doseže največji navor 275 Nm. Motor je torej izjemno prožen ter mu ne zmanjka sape in volje do pospeševanja v nobeni prestavi. Vse od najnižjih vrtljajev vleče izjemno prepričljivo in suvereno. Toda prirast moči ni eruptiven. Motor kljub velikemu izkoristku ostaja uglajen. Torej povsem v skladu s celotno zasnovo avtomobila. Močan in odločen, a kultiviran, daleč od turbo brutalnosti. Skladen s celoto je tudi natančen ročni menjalnik, ki ni grob in ne zahteva odločnega potiskanja v posamezne prestave.
Voznik, za katerega je peugeot 208 GTi premalo športen, ni prav dosledno sledil spreminjanju avtomobilskega sveta v zadnjih desetletjih. Morda pa še ni dojel, da se danes bolj kot nekoč športni avtomobili delijo na tiste, ki so pravšnji za vožnjo v vsakdanjem prometu, in tiste, ki domujejo na dirkališču. Peugeot 208 GTi je pač zasnovan za vsakdanje ceste, na katerih se odlično znajde. Ne omogoča najbolj ostre, dirkaško agresivne vožnje, a zato odločno pospeši od nič do 100 km/h v 6,8 sekunde in doseže največjo hitrost 230 km/h. Zanj v izhodiščni izvedbi pri Peugeotu v Sloveniji zahtevajo 20.831 evrov.