UGLAJENA ŠPORTNOST

Na testu: peugeot 208 GTi

Objavljeno 05. november 2013 18.00 | Posodobljeno 05. november 2013 18.00 | Piše: Željko Purgar

Peugeot 208 GTi je lep dokaz, kako se spreminjajo športni avtomobili.

Z raznimi dodatki in napisi se GTi že na daleč loči od preostalih peugeotev 208.

Nekoč agresivni robustneži so vse bolj uglajeni. Tišji, udobnejši, porabijo manj goriva. Ob tem imajo njihovi motorji vse več moči, so hitrejši, a kljub vsemu marsikomu ne ugajajo tako kot majhni športni avtomobili nekoč. Mali peugeoti z oznako GTi so bili vedno še posebno športno neposredni, po svoje prežeti z dirkaškim duhom. Zato tudi najnovejši 208 GTi ob prvem stiku častilce nekdanjega GTi najprej razočara. Nato začnejo razmišljati o tem, kaj vse se je spremenilo od 205 GTi do 208 GTi, in to ne le v avtomobilskem svetu. Zatem spoznajo, da je pač današnji peugeot v skladu z vsem, kar nas obkroža in nam določa, kar smo in kako živimo.

Širši krog kupcev

Tovrstno filozofiranje je v bistvu razlaga, kako in zakaj je avtomobilska športnost postala dostopnejša širšemu krogu kupcev. Izdelovalci avtomobilov želijo z majhnimi športnimi avtomobili zajeti čim več kupcev, ne le tistih, ki v njih iščejo dirkaška orodja. Kdor želi dirkati, naj se poda na dirkališče oziroma se udeleži avtomobilskih tekmovanj. Na običajno cesto naj se zapeljejo tisti, ki sicer uživajo v veliki dinamiki vožnje, a jih navduši obvladljivost z visoko stopnjo varnosti. To so pač vozniki, ki v vožnji avtomobila ne iščejo adrenalinskega zadetka. Tisti, ki uživajo v skladu z družbenimi normami, odgovornostjo do drugih in se ne požvižgajo na prometne predpise. Zanje je najnovejši peugeot 208 GTi izjemen avtomobil. Ni stroj za divjanje po dirkališču. A preklemano hitro zmore zapeljati skozi vse zavoje, v katere voznik zapelje na pravi način.

Bencinski štirivaljnik z delovno prostornino 1,6 litra je tipični predstavnik najsodobnejših motorjev, pri katerih se z manjšanjem delovne prostornine in turbinskim polnilnikom povečuje učinkovitost. V tem primeru je ta usmerjena v doseganje kar največje moči in navora, ne da bi ob tem avtomobil postal nenadzorovano oziroma čezmerno žejen. Tovarna obljublja povprečno porabo 5,9 l/100 km. Seveda ne ob vožnji, ko se iz njega iztiska to, kar zmore.

Močan in odločen motor

Pri 6800 vrtljajih doseže največjo moč 147 kW (200 KM). A že pri 1700 vrtljajih na minuto doseže največji navor 275 Nm. Motor je torej izjemno prožen ter mu ne zmanjka sape in volje do pospeševanja v nobeni prestavi. Vse od najnižjih vrtljajev vleče izjemno prepričljivo in suvereno. Toda prirast moči ni eruptiven. Motor kljub velikemu izkoristku ostaja uglajen. Torej povsem v skladu s celotno zasnovo avtomobila. Močan in odločen, a kultiviran, daleč od turbo brutalnosti. Skladen s celoto je tudi natančen ročni menjalnik, ki ni grob in ne zahteva odločnega potiskanja v posamezne prestave.

Voznik, za katerega je peugeot 208 GTi premalo športen, ni prav dosledno sledil spreminjanju avtomobilskega sveta v zadnjih desetletjih. Morda pa še ni dojel, da se danes bolj kot nekoč športni avtomobili delijo na tiste, ki so pravšnji za vožnjo v vsakdanjem prometu, in tiste, ki domujejo na dirkališču. Peugeot 208 GTi je pač zasnovan za vsakdanje ceste, na katerih se odlično znajde. Ne omogoča najbolj ostre, dirkaško agresivne vožnje, a zato odločno pospeši od nič do 100 km/h v 6,8 sekunde in doseže največjo hitrost 230 km/h. Zanj v izhodiščni izvedbi pri Peugeotu v Sloveniji zahtevajo 20.831 evrov. 

Deli s prijatelji