TEHNOLOŠKO OBOGATENA

Na testu: opel meriva 
v drugem polčasu

Objavljeno 28. januar 2014 18.30 | Posodobljeno 28. januar 2014 18.30 | Piše: Andrej Brglez
Ključne besede: Opel meriva

V leto 2014 je vstopila oblikovno pomlajena in tehnološko obogatena.

S samosvojo obliko je še vedno prepričljivo drugačna in stilsko sveža. Foto: Andrej Brglez

Pri pomladitvi merive so bili precej zmerni, saj je karoserijskih sprememb občutno manj kot tistih pod motornim pokrovom. Razumljivo, s samosvojo obliko, kjer za največ karakterne drugačnosti poskrbijo zadnja vrata FlexDoor, je namreč še vedno tako prepričljivo drugačna in stilsko sveža, da ji ni treba konkretneje pod nož.

Prepoznavna karoserija

Opel je s prvo merivo, predstavili so jo leta 2003, v komaj nastajajoči razred malih enoprostorcev vnesel povsem nov pogled na praktičnost in prostornost ureditve kabine. Druga, ki je na ceste zapeljala leta 2010, je podedovala smisel za notranjo prostornost in prilagodljivost, neprivlačno škatlasto obliko pa je nadomestila sodobna in dobro prepoznavna karoserija z zadaj vpetim drugim parom vrat (FlexDoor). V 2014. pa je meriva vstopila oblikovno pomlajena in tehnološko obogatena, saj so ji v motorni prostor vpeli povsem svežo ponudbo tehnološko naprednih dizelskih in bencinskih motorjev. Karoserijskih sprememb je res malo, nove so prednje in zadnje luči, še nekoliko bolj pa je po novem spuščen spodnji rob na zadnjih vratih. Razlog? Da lahko otroci vidijo še več in še bolje, seveda. Kot omenjeno, ne preseneča, da je karoserijskih sprememb malo, saj so zadnja vrata, ki se odpirajo nazaj, merivo oblikovno tako močno zaznamovala, da ji s temeljitejšimi pomladitvami še ni treba hiteti.

Nadpovprečno radodarna

Tak način vstopanja in sedanja na zadnjo klop menda najbolj cenijo tisti v zrelih letih in tisti, ki imajo majhne otroke. Prvi si pri sedanju in vstajanju s sedeža izdatno pomagajo z ročko, pritrjeno na B-stebriček, drugi pa vrata hvalijo, ker lahko otroka v sedež namestijo veliko preprosteje, odprta vrata pa malčkom preprečujejo, da bi skočili na cesto.

Pri Oplu pravijo, da so hišni razvojniki na začetku zelo resno razmišljali tudi o možnosti brez B-stebrička, kakršno danes ponuja Fordov B-max, a so se prav zaradi že omenjenih prednosti odločili drugače, temu načinu odpiranja pa ostajajo zvesti še naprej.

Podobno zvesti bodo, vsaj prihodnjih nekaj let, tudi povsem sveži in tehnološko napredni generaciji bencinskih in dizelskih motorjev, ki po novem poganjajo merivo. V izhodišču ponujajo kar tri motorne možnosti, bencinsko, dizelsko in motor na avtoplin (LPG). Novi dizelski CDTI s prostornino 1,6 litra, na voljo je v različici z 81 ali 100 kW moči, je postal občutno tišji in mirnejši, zaradi česar je vožnja precej udobnejša.

Pri bencinski ponudbi je mogoče izbirati med tremi jakostnimi kategorijami 1,4-litrskega motorja: vstopni atmosferski doseže moč 74 kW, s turbino podprta pa 88 in 103 kW. Tako je meriva v svojem drugem polčasu tekme za kupce ostala prostorsko nadpovprečno radodarna, stilsko samosvoja, tehnološko sodobna in cenovno skoraj povsem enako dostopna kot prej.

Deli s prijatelji