PARKIRIŠČE

Na testu: Mazda3 2.0 skyactiv-G

Objavljeno 09. december 2013 17.00 | Posodobljeno 09. december 2013 17.00 | Piše: Boštjan Okorn

Mazda3 2.0 skyactiv-G je avto, ki je usmerjen v evropski trg in se bo lahko kosal z najboljšimi v svojem razredu.

Športnoelegantna mazda3 bo v novi izdaji lahko razvnela tudi čustva kakšnega ljubitelja italijanskih avtomobilov. Foto: Gašper Boncelj, Boštjan Okorn

Če ste bili doslej vajeni, da so iz Japonske v najkonkurenčnejši nižji srednji razred prihajali sicer povsem spodobni avtomobili, ki pa niso po ničemer izstopali, potem bo nova mazda3 dodobra spremenila vaše razmišljanje.

Prikrita športnost

Zunanja oblika nakazuje prikrito športnost, ki se kaže v sorazmerno dolgem motornem pokrovu in tudi v kupejevsko sklenjenem zadku. Čustva, ki so včasih prekipevala ob italijanskih lepotcih, se zdaj lahko razvnamejo tudi ob pogledu na japonski avtomobil. Ne ohladijo se niti v notranjosti, kjer voznika pričaka zgledno urejen delovni prostor, pri katerem izstopata vsaj dve posebnosti: zaslon na vrhu sredinske konzole in zgolj merilnik vrtljajev v prostoru za volanskim obročem. Spet športna podrobnost, zaradi katere pa v resnici ne trpi uporabnost: podatek o trenutni hitrosti se namreč izpiše kar na dveh krajih: v spodnjem delu merilnika vrtljajev in pred voznikovimi očmi na odbojnem prikazovalniku (head-up displayu).

Čustva, ki so včasih prekipevala ob italijanskih lepotcih, se zdaj lahko razvnamejo tudi ob pogledu na japonca.

Nekoliko več prilagajanja bo zahtevalo delo z zaslonom, občutljivim na dotik. Pri tem ne mislimo toliko na odlično zasnovan zunanji uporabniški vmesnik z velikim vrtljivim gumbom in preprosto dosegljivimi stikali med sprednjima sedežema, pač pa bolj na posebnosti, zaradi katerih je dostop do precej običajnih funkcij (denimo podatkov o varčnosti med prevoženimi kilometri) bolj zapleten, kot bi lahko bil. V testni mazdi je bila vgrajena še navigacijska naprava, katere piktogrami se prav tako izrisujejo na odbojnem prikazovalniku, žal pa med jeziki ne moremo izbrati slovenščine.

Super lega, visoka poraba

Dvolitrski bencinski motor je med podobno velikimi avtomobili pravi orjak, a največja moč 88 kW in navor 210 Nm sta na voljo šele pri visokih vrtljajih (nad 4000). To pomeni, da je za kaj več motor treba priganjati, kar pa vpliva na porabo (na testu je bila v povprečju 7,3 litra na 100 km). Če se vozimo z nižjimi vrtljaji, pa je motor len in nimamo občutka dinamike. Škoda, kajti nova mazda3 ponuja izjemno vodljivost in nadpovprečno lego na cesti, a še vedno dovolj udobja.

V primerjavi s konkurenco je avtomobil z dolžino 4,46 metra med daljšimi v razredu, čeprav se to v notranjosti ne pozna prav veliko. Zadnja klop je povprečno prostorna, enako velja za prtljažnik, ki je poleg tega še vdrt in ne ponuja sistemov za lažje shranjevanje prtljage.

A če potegnemo črto, je to avtomobil, ki je usmerjen v evropski trg in se bo zelo konkretno kosal z najboljšimi v svojem razredu. 

 

Deli s prijatelji