Z začimbami je hudič. Da bi dosegli, kar želimo z njimi doseči, moramo ujeti pravo ravnovesje okusov. Še posebno če želimo poudariti ostrino, dodati razsežnost pikantnosti in ohraniti harmonijo celote. Najuspešnejši smo takrat, ko nam uspe priti do roba. Ko dosežemo intenzivnost posameznega elementa, a ta ne preglasi preostalih sestavin. Biti mora pikantno, a ne pekoče. Kljub posameznim ostrim začimbam mora biti celota v ravnovesju. In prav to je uspelo Volkswagnu z najnovejšim golfom GTI, še posebno z različico performance.
Nove razsežnosti
Golf je avtomobil, ki že dolgo postavlja merila funkcionalnosti, gospodarnosti in preprostosti uporabe. Nesporni tržni uspešnici so vedno očitali, da je razmeroma dolgočasen avtomobil za vsakdanjo družinsko, poslovno in kakršno koli že individualno rabo, z zelo malo čustvi. Njegove športne izvedenke so sicer zmogle zadovoljiti tiste, ki so želeli nekaj več, a niso želeli prestopiti okvirov kombilimuzinske vsakdanjosti nižjega srednjega razreda. Kot da bi v vsakdanjo hrano natrosili nekaj več popra. Včasih je bil tako GTI bolj, drugič pa manj pikanten golf.
Toda zdaj je njegova pikantnost nekaj, kar daje osnovnim sestavinam avtomobila povsem nove razsežnosti. V bistvu je tokratni GTI izjemen dokaz, da je že osnovni golf dinamičen kot še nikoli. Vpetje sprednjih in zadnjih koles tokrat ni več le funkcionalno in stroškovno učinkovito. Rešitev ima v ospredju predvsem doseganje kar se da boljše lege in velike odzivnosti ter z vsem tem povezane užitke v vožnji. Ko se tovrstnemu podvozju utrdijo vzmeti in blažilniki, postane stroj, najnovejši GTI, v zavojih oster kot britev. Ne glede na hitrost vožnje in agresivnost voznika je uravnovešen vedno in povsod.
Mehanska neposrednost
Mogoče si je omisliti tudi posebno izvedenko GTI performance. In prav ta ima posebno začimbo, ki najnovejšega golfa GTI predstavi v luči, v kateri ga še nismo poznali. Spredaj gnanemu avtomobilu največje moči motorja 169 kW (230 KM) med 4700 in 6200 vrtljaji na minuto in največjega navora 350 Nm med 1500 in 4600 vrtljaji na minuto so namreč namenili mehansko zaporo diferenciala. Ko vsi primerljivi avtomobili postajajo zaradi elektronskih pomagal vse bolj anemični, so avtomobilu, ki so mu doslej vedno pripisovali predvsem pomanjkanje čustev in strasti, zagotovili športno neposrednost, ki jo je med kombilimuzinami nižjega srednjega razreda danes težko najti.
Mehanski sistem postavlja v ospredje voznika. Elektronski pripomočki namreč predvsem popravljajo vozniške napake, mehanski pa izostrijo voznikovo znanje in potencirajo dobre, a žal včasih tudi slabe poteze. Pri tem golfu GTI ne gre očitati, da bi bil neobvladljiv in morda celo nevaren. Le voznik mora ob njem mnogo bolj kot ob drugih tovrstnih avtomobilih vedeti, kako se stvari streže. S pomočjo sekvenčnega šeststopenjskega menjalnika z dvojno sklopko je vožnja še toliko bolj neposredna. Zmogljivejši GTI pospeši od nič do 100 km/h v 6,4 sekunde in doseže največjo hitrost 250 km/h. V kombiniranem ciklu porabi šest litrov goriva na 100 km in izpusti v ozračje 139 g CO2 na kilometer vožnje. Za volkswagna golfa GTI performance pri Porsche Slovenija zahtevajo 30.498 evrov.