PARKIRIŠČE

Na testu: chevrolet volt

Objavljeno 21. oktober 2013 20.00 | Posodobljeno 21. oktober 2013 20.00 | Piše: Željko Purgar

Zaradi novosti na trgu bomo morali spremeniti dojemanje avtomobilov, med katere spada tudi chevrolet volt, ki ga poganjata tako elektrika kot bencin.

Tradicionalno zaverovani v lastništvo avtomobilov bomo morali v Sloveniji prej ali slej spremeniti odnos do lično zloščene pločevine. Drugače bomo morali vrednotiti, kaj je ugodno in kaj nam koristi. To še posebno nazorno odkriva razumevanje in dojemanje novih avtomobilov na alternativne pogone. Še posebno tistih, ki jih izključno ali pretežno poganja električna energija. Mednje spadajo tudi električni avtomobili s sistemom podaljšanega dosega.

Katere so prednosti?

Če pustimo ob strani osnovno težavo tovrstnih avtomobilov, to je izjemno visoka cena v primerjavi z avtomobili, ki so prav tako prostorni in primerljivi tudi glede uporabnosti, je eden izmed osnovnih problemov štirikolesnikov, kot je chevrolet volt, da izjemno težko odgovorimo na vprašanje, koliko nas resnično stane oziroma katere so njegove prednosti. Težava izhaja iz dejstva, da ima volt tako motor na elektriko kot motor z notranjim izgorevanjem. V idealnih razmerah lahko sicer prevozimo skoraj 70 kilometrov izključno na elektriko, naprej pa na bencin, tako kot z vsakim avtomobilom s klasičnim motorjem, pač od črpalke do črpalke neomejeno daleč. A v tem primeru je poraba goriva, po več 100 kilometrov prevožene poti, od sedem do osem litrov na 100 km.

Katere so torej njegove prednosti? Če posameznik na dan prevozi manj kot 50 kilometrov, se bo lahko s chevroletom voltom, ob nočnem polnjenju akumulatorjev doma, vedno vozil samo na elektriko. Kdor se vsak dan vozi v službo 50 km daleč in lahko med delovnim časom polni akumulatorje svojega volta, lahko vsak dan prevozi 100 km izključno na elektriko. Ob tem za 100 km vožnje v idealnih vremenskih razmerah porabi približno 20 kWh električne energije. Ali je nakup električnega avtomobila ugoden ali ne, je torej odvisno od načina uporabe in navad. Upoštevati moramo tudi, da je danes elektrika na javnih polnilnih napravah v Sloveniji brezplačna. Strošek vožnje pa se razlikuje tudi, če akumulatorje polnimo na službenem omrežju ali doma.

Poskočen in iskriv

Kjer koli že polnimo akumulatorje ali se vozimo na bencin, je chevrolet volt poskočen, iskriv in prepričljivo zmogljiv. Poganja ga namreč električni motor z največjo močjo 110 kW (150 KM). Doseže hitrost 160 km/h. Motor z notranjim izgorevanjem deluje le kot generator in proizvaja elektriko za električni pogonski motor, ko se akumulatorji izpraznijo. Ob priklopu na električno omrežje se akumulatorji polnijo manj kot osem ur, na polnilnih napravah hitreje.

Še pred kratkim smo morali razmišljati, ali je bolje kupiti avtomobil z dizelskim ali bencinskim motorjem oziroma ali se splača bencinski motor predelati, tako da vozimo na plin. Danes je spremenljivk več. Prav tako je več možnosti, ki izhajajo iz drugačnih oblik lastništva in celo kombinacije vsega tega. Tako je morda za koga ugodneje, če se vozi z manjšim električnim avtomobilom in občasno najame večji avto z dizelskim motorjem.

Sprijazniti se bomo morali, da univerzalnih rešitev ni več. Toda v prihodnje nas bo najbolj stalo postavljanje z avtomobilom pred sosedi in drugimi. Dokler bomo vztrajali pri tem, naj stane, kolikor pač stane, o racionalnem vedenju v kriznih razmerah še dolgo ne bo ne duha ne sluha. Trenutno volta v Sloveniji še ni v redni ponudbi Chevroleta, zato tudi ni znana njegova natančna maloprodajna cena. Načeloma pa bi bilo treba zanj odšteti s pomočjo državnih subvencij nekaj tisočakov manj kot 40.000 evrov.

Deli s prijatelji