MAZDA

Na parkirišču: mazda3

Objavljeno 01. oktober 2013 19.40 | Posodobljeno 01. oktober 2013 19.42 | Piše: Janez Kovačič

Nova mazda3 je za Mazdo izjemnega pomena, saj je bil že do zdaj najbolje prodajani avtomobil hiše iz dežele vzhajajočega sonca.

Mazda3 druge generacije bo čez mesec dni na voljo najprej kot kombilimuzina s petimi vrati, štirivratna se pripelje do konca leta. Foto: J. K. in tovarna

Pri vsaki avtomobilski tovarni obstaja avto, ki je tako rekoč izjemnega pomena, ker ima največ kupcev in prinese tudi največ denarja. Pri japonski Mazdi, hiši, ki je doma v dovolj znani Hirošimi, je v tem pogledu številka ena mazda3. Nova generacija, ki na slovenski trg pripelje novembra, je verjetno še nekoliko ambicioznejša.

Po evropskem okusu

Nova trojka se vozi v nižjem srednjem razredu, tistem, ki mu pravijo tudi golfov, ker je v njem vsaj na evropskih trgih že dolgo povsem nesporni gospodar volkswagen golf. Nova mazda3, tokrat gre za drugo generacijo (prej je bila to mazda 323), objektivno golfu ne more odvzeti lovorike najuspešnejšega, a zanesljivo ne bo stranski igralec. Nova mazda3 – ta hip je oziroma bo na voljo zgolj petvratna kombilimuzina, nared pa je tudi klasična štirivratna limuzina, njena prodaja steče še pred koncem leta – je otrok oblikovalske šole ali jezika kodo in tehnologije skyactiv. V tem duhu sta narejena že večja in še vedno sveža mazda6 in nekaj starejši športni terenec (suv) CX-5. Zdi se, da je japonska tovarna tokrat dobro uganila (vsaj) evropski avtomobilski okus, kajti trojka deluje oblikovno privlačno, sveže, prijazno, če hočete. Ampak o tem, ali se je oblikovno in sicer posrečila ali ne, bo kmalu sodil trg. Pošteno.

Nova mazda3 v dolžino ni pridobila niti milimetra (446 centimetrov), je pa nekaj nižja in širša, medtem ko se je medosna razdalja raztegnila na 270 centimetrov. V kilogramskem smislu je shujšala za približno 70 kilogramov, kar se seveda pozna pri manjši porabi (tako pri bencinskih kot dizelskih motorjih), zato je manjši tudi izpust CO2. Ponujajo jo (ali jo bodo) v devetih barvah karoserije (posebej omenjajo rdečo kovinsko red soul), s petimi opremskimi paketi (že v osnovni so zraven klimatska naprava, elektronski nadzor stabilnosti, start/stop, ki mu pri Mazdi pravijo i-stop, ipd.), z dvema menjalnikoma (ročni in samodejni), medtem ko gre pogon vedno na prednji kolesni par.

Povsem konkurenčna golfu

Notranjost je narejena v slogu vse bolj čislanega premišljenega minimalizma. To pomeni, da voznika nočejo preobremeniti s številnimi stikali, merilniki, skratka, posveti naj se vožnji, medtem ko ima(jo) sopotnik(i) na voljo marsikaj drugega. Tako je pred voznikom samo en okrogel merilnik (bodisi hitrosti bodisi vrtljajev, odvisno od opreme), vse drugo si lahko ogleda na sedempalčnem barvnem zaslonu sredi armature. Če je oprema prava ali če si jo dokupi, si lahko na vetrobransko steklo projicira tudi hitrost (in še drugi dve informaciji), skratka, voznik naj bo skoncentriran predvsem na vožnjo. Čeprav nič daljši, ponuja novi avtomobilski otrok japonske tovarne udobno sedenje tudi na zadnjih sedežih (po višini in prostoru za kolena), medtem ko je prtljažnik z osnovnim in razširjenim volumnom (350/–1250 litrov) povsem konkurenčen tudi prvaku golfu.

Motorji so štirje, trije bencinski in dizelski. Očitno je, da bodo vsaj na evropskih trgih hudo pogrešali primernejši dizelski agregat – sedanji ima 2,2 litra (110 kW/150 KM), kar je za avto nižjega srednjega razreda dovolj, a tudi preveč, ker je avto v tej kombinaciji cenovno nekonkurenčen. Tolažijo se, da čez leto in pol pride manjši oziroma primernejši dizelski motor. Bencinska ponudba pa je znana: na začetku 1,5-litrski agregat s 74 kW/100 KM (ta naj bi bil za slovenski trg tudi najprimernejši), sledi 2,0-litrski štirivaljnik v dveh izvedbah – z 88 in s 121 kW.

V polnem letu naj bi na slovenskem trgu prodali kakšnih 350 novih mazd3 – tako v kombilimuzinski kot limuzinski varianti. V najcenejši izvedbi je avto na prodaj za 13.990 evrov, kdor bo vendarle hotel imeti dizla, bo zanj v najcenejši različici odštel 20.290 evrov.

Deli s prijatelji