OPEL

Mokka 
bo kruh

Objavljeno 11. februar 2013 19.00 | Posodobljeno 11. februar 2013 19.00 | Piše: Janez Kovačič
Ključne besede: opel mokka

Oplov mali terenec se dobrika s karoserijsko všečnostjo, visokim sedenjem in skromno družinsko uporabnostjo.

Zunanja podoba mokke je všečna in dopadljiva (foto: Bruno Kuzmin).

Ne tako redko se zgodi, da je izbrano ime novega avtomobila nerodno, ker v nekem jeziku pomeni nekaj, kar ni dobro, vljudno in kar je še takšnega. Recimo, da Fordov kuga v slovenščini pomeni, kar pač pomeni. Ampak za Oplovega novega in malega športnega terenca (SUV ali suv) po imenu mokka to ne velja. Zdaj ko je na svetu že nekaj časa, si je mogoče dovoliti naslov – iz te mokke bo kar nekaj kruha.

Mestni terenec

Zakaj bo torej vsaj nekaj kruha iz te mokke? Ker Oplov športni terenec na pogled deluje dopadljivo – nima karoserijske oziroma oblikovne nenavadnosti kakšnega juka, kar je lahko za kakšen okus tudi prednost. S 427 centimetri dolžine spada v tem razredu med manjše, kar povečuje njegovo urbano uporabnost, hkrati pa deluje kompaktno. To, da ga izdelujejo v Južni Koreji, ni posebna prednost, slabost zanesljivo ne.

To, da je športni terenec, opaziš takoj, ko sedeš – ker sediš visoko. Kupcem z nekoliko starejšim emšem je to po volji, in to v avtomobilskih tovarnah dobro vedo, zlasti v zadnjem času. Preglednost nazaj je (seveda) skromna, mokka ima veliko odlagališč, nekako polno armaturno ploščo (še posebno to velja za njen sredinski del). Dolžinski centimetri in medosna razdalja (255 centimetrov) napovedujejo, da ne računa na družinsko uporabo – morda kot drugi avtomobil pri hiši. Zadaj je prostor skromno odmerjen, tudi prtljažnik (362 litrov v osnovni postavitvi) ne ponuja posebnega razkošja.

Motor, 1,4-litrski bencinski turbo agregat s 103 kW/140 KM, je predvsem kultiviran. Ne vem, zakaj, ampak suvom, tudi tako majhnim, kot je ta opel, po mojem prepričanju bolj ustreza dizelski pogon. V kombinaciji s tem agregatom dobiš zelo solidne zmogljivosti – končna hitrost se konča malo pod 200 km/h, v manj kot devetih sekundah so pri 100 km/h, poraba je med 6,5 in sedmimi litri, zlahka tudi dva ali celo tri več.

Marsikaj drugega, kar ponuja mokka, je pričakovano: štirikolesni pogon je uglajene, naj rečem nežno zasnežene vrste, čeprav gre lahko do 50 odstotkov moči na zadnji kolesni par. Tudi oddaljenost trebuha od tal je običajna, komaj 16 centimetrov. Ni reduktorja, ni zapor diferencialov – torej je mokka najprej mestni terenec in šele potem kaj drugega.

S ceno – v opisani izvedbi stane krepkih 22.780 evrov – mali Oplov terenec ne more razvajati ali navduševati. Z marsičim drugim pač. Torej bo nekaj kruha iz te mokke.

Deli s prijatelji