TREND

Moj telefon, moja identiteta

Objavljeno 15. februar 2013 09.45 | Posodobljeno 14. februar 2013 14.05 | Piše: Da. M.

Vsak sedmi Zemljan ima pametni telefon.

Veliko jih brez telefona ne zdrži niti eno uro.

Pametni telefoni hitro postajajo običajna izbira telefona, po svetu jih je v uporabi že okoli milijardo (približno eden na sedem ljudi na Zemlji). Do leta 2015 bo, tako domnevajo v raziskovalnem podjetju Strategy Analytics, v rokah potrošnikov dodatna milijarda pametnih telefonov.

Funkcije pametnih telefonov pripomorejo k temu, da ljudje doživljajo svoje telefone čedalje bolj osebno  kot del njih samih. Tako bi 30 % odstotkov anketirancev, ki so jih vpraševali pri Firstsource Solutions, raje izgubilo denarnico kot telefon, skoraj 60 odstotkov pa jih brez telefona ne zdrži več kot eno uro. Raziskava, ki jo je izvedla oglaševalska agencija JWT, je pokazala, da  jih šest od 10 ameriških in britanskih odraslih dojema svoj telefon kot zaupnika, skoraj trije od 10 anketirancev pa celo kot najboljšega prijatelja.

»Koncept stalne prisotnosti telefona. Zaupnik tudi med spanjem ali na stranišču … Še pred petimi leti bi bilo to zelo čudno, danes pa se nikomur to ne zdi nič nenavadnega,« pravi Ben Rickard, direktor JWT Mobile.

Odsev osebnosti

Mobilnik prevzema tudi glavno vlogo za vse digitalne dejavnosti, saj se je povečala razširjenost brezžičnega interneta, ob tem pa zmanjšala cena naprednih telefonov. S široko razpoložljivostjo podatkov in orodij so mobilni telefoni postali še bolj vpeti v naša življenja, delujejo pa tudi kot odsev naše osebnosti. »(Mobilni) prstni odtis je zelo oseben … povezan je z mojim avtomobilom, z mojim zdravjem, bančnimi storitvami, mojimi potrošniškimi navadami in potovanji – vse to je zelo osebno,« pravi Ben Rickard. Mobilniki nam omogočajo plačevanje, kmalu bodo postali orodje za opazovanje in nadzorovanje osebnega zdravja z aktiviranjem eksternih senzorjev, že zdaj nam omogočajo nastavitve osebnih telovadnih učiteljev (trenerjev za fitnes), lahko nadomestijo tradicionalne ključe, prižigajo televizije, predlagajo, kaj naj skuhamo za kosilo, itd.

Če bo pametni telefon povsem prevzel te nove vloge in se razvil v identifikacijsko napravo, bodo uporabniki čedalje bolj odvisni od njega, tako praktično kot čustveno. Trgovci, proizvajalci telefonov, ponudniki telekomunikacijskih storitev, razvijalci programov in drugi tržniki bodo morali razmisliti o potrošnikovi naraščajoči intimni povezanosti s telefonom ter o tem, kako to vpliva na spremembo obnašanja, občutljivost in vrednote.

Deli s prijatelji