TEST

Mini iz Novega mesta

Objavljeno 11. marec 2012 20.00 | Posodobljeno 11. marec 2012 20.00 | Piše: Janez Kovačič

Malenkostno prenovljeni renault twingo ostaja zvest svojemu značaju.

Prenova je opravljena nežno in previdno (foto: Željko Purgar).

Ko se je prvič pojavil leta 1993, je doživel veliko slavo. Drugič je bilo vse drugače. Zdaj še ni tretjič, a je nekoliko drugačen. Pravzaprav nežno drugačen. Renault twingo. Tudi naše gore list.

Konja, ki dobro teče, ne menjaš

S prenovljeno podobo in s spremembami nekaterih malenkosti ostaja zvest svojemu značaju: notranje prostoren, dimenzijsko še vedno (in predvsem) mesten (368 centimetrov dolžine), uporabnostno napreden, oblikovno ličen in dopadljiv. Spremembe so predvsem na prednjem in zadnjem delu, kjer bodo tisti z boljšim spominom ugotovili, da so luči drugačne, deljene. Prednja maska oziroma prednji del je takšen, kot je ali bo pri vseh drugih renaultih. Prenova je narejena v slogu in po receptu, ki je bil že neštetokrat preizkušen konja (avta), ki dobro teče (in twingo dobro teče), ne menjaš.

Morda twingo bolj navdušuje z notranjostjo kot zunanjostjo. Naj povem, zakaj. Armaturna plošča je igriva, res raznolika, hkrati pa dobro ergonomsko postavljena. Težava je le z volanskim obročem, njegovo nastavljanje je zanesljivo bolj po volji manjših. Tudi sedenje zadaj je kljub skromnim dimenzijam dovolj udobno, seveda ne more biti razkošno. Ugaja tudi prilagodljivost zadnjih dveh sedežev: ločeno ju je mogoče premikati, tudi zložiti. To res ni vesoljna novost, a pri twingu lahko vse skupaj naredimo igrivo in predvsem lahkotno. Pomembno za nežne ročice in še za kaj. Preglednost je tako rekoč idealna, želel bi si le bolj telo podpirajoče sedeže in vsaj kakšen večji predal za drobnarije. Malenkosti? Da in ne.

Motor, bencinski štirivaljnik z gibno prostornino 1,2 litra in s 55 kW/75 KM pri 5500 vrtljajih v minuti, ne zmore čudežev. Če bi bil twingo polno naložen, bi bil navdušen. Z dvema s povprečnimi zahtevami na krovu mu ustreza, pri čemer se do najvišjih 170 km/h precej napreza; ko prehitevaš, moraš vedeti, da je treba to narediti premišljeno, torej varno (12,3 sekunde do 100 km/h). Poraba: sedem litrov za tako majhen avto ni malo, kvečjemu preveč, mogoče jo je znižati vsaj za kakšen liter, kar še vedno ni tako malo, da bi se lahko pretirano hvalil. Podvozje je bolj trdo, čeprav ne pretrdo in ne neudobno, prinaša dobro vodljivost. A je seveda na dlani: avto se najbolje počuti tam, kjer je malo prostora.

Naše gore list? Dobro je vedeti, da twingo nastaja v novomeškem Revozu. Zanj v izvedbi dynamique 1,2 hočejo najmanj 11.190 evrov. Ni nujno, da je to twingov adut.
 

Deli s prijatelji