Mini cooper S je kot majhna mehanska uganka ali igrača. Taka, ki voznika tako uroči, da ne sede za volan zato, ker bi moral, ampak zgolj zato, da se z njim odpravi reševat zavite in zapletene cestne uganke. John Cooper pa lahko počiva v miru, saj je njegovo ime nalepljeno na temperamentni projektil.
Svojstveni značaj
John Cooper, ki v šoli ni našel navdiha in jo je zapustil pri rosnih petnajstih, je imel izjemen občutek za to, kako mora športen avto stati skupaj, da se lahko pelje bolje kot motorno močnejši, vendar slabše celostno uglašeni izdelki. Čeprav mini že dolgo ni niti majhen niti energetsko podhranjen, še več, novi je z dolžino 3850 mm solidno velik, s 192 kW pa več kot dobro motorno opremljen, pa se že med nekoliko konkretnejšo vožnjo takoj začuti v drobovje kovinskega skeleta zapisano inženirsko znanje preteklih vizionarjev. Vsak gib v volanu povzroči verižno reakcijo, ta se v hipu prenese na vozno podlago in prav neposrednost daje cooperju svojstveni značaj, ki je celo pomembnejši od visokega števila kW.
Čeprav je volanski servo mehanizem električen, je občutek v rokah resničen, kar omogoča instinktivno hitre popravke in s tem zabavno popravljanje nemirnega zadka ter visoko stopnjo nadzora nad močnim prenosom na prednji kolesi. Tega se ne sme prezreti, saj je moč, ki se pri polni obremenitvi sprošča na prednji kolesni par, za maso minija (1160 kg) zelo velika, a se kljub temu ne srečujemo s pregrobim trganjem volana iz rok. V številkah je maksi agregat minija videti takole: štirivaljni vrstni turbobencinski motor z dvolitrsko prostornino, 141 kW (192 KM) moči pri 4700 di 6000 motornih vrtljajih in 280 Nm največjega navora pri 1250 4750 vrt/min, vbrizg goriva po sistemu skupnega voda ter odmični gredi in po štirje ventili na valj. Cooper je torej vse prej kot mini dirkač.
Maksi šminker
Seveda je mini tudi, če že ne predvsem, maksi šminker. Nekakšni avtomobilski metroseksualec, torej avto, ki da veliko na svoj videz. Tak, ki se skrbno pripravi in pazi, da so vsi vgrajeni kosi kakovostni, pravilno izbrani in oblikovani s posebnim smislom za estetiko. Kar se minijeve zunanjosti tiče, se ve, da mora ostati takšna, kot je, a hkrati v skladu s smernicami ali še bolje pred njim. Tudi v notranjosti je podobno, le da so tokrat do skrajnosti in čez povečali okrogel zaslon – meri skoraj 8,8 palca (več kot 20 centimetrov) ter ponuja množico različnih nastavitev delovanja elektronskih sistemov. Podobno je z materiali, uporabljenimi v kabini, ki so nedvomno na najvišji razredni ravni, izdelava pa je natančna in z občutkom za podrobnosti.
Vse našteto in tudi dejstvo, da mini že dolgo ne nosi mini cene, nas na koncu pripelje do cenovnega sklepa, da hočejo za cooperja S najmanj 24.000 evrov. Veliko? Ja, ampak če vas je reševanje rubikove kocke ali kakšne druge uganke kdaj zares pritegnilo, potem veste, da radovednost reševanja nima cene.