Videti je terensko: obrobe blatnikov, sprednja in zadnja zaščita podvozja, nekoliko drugačna platišča. Pravijo mu scenic X-mod. In ker je videti, kot je, pričakuješ, da bo imel štirikolesni pogon. Zmota. Ni usodna, je pa logična.
Francozi mislijo drugače
Renaultev kompaktni enoprostorec je na tem svetu že nekaj časa, letos je doživel rahlo prenovo, z X-modom pa so očitno hoteli navdušiti tiste, ki bi radi videli, da bi imel tudi malo terenskega značaja. Navzven deluje tako, kot da je ustvarjen za blatne poti in grape. Morda tudi je, vendar ne prav izrazito. Njegov delni terenski značaj še najbolj potrjuje dejstvo, da je za dodatnih deset milimetrov bolj oddaljen od tal kot običajni scenic. In tako pridemo do zmote, ki je, kot rečeno, logična: če avto z opremo napeljuje k terenski uporabi, bi moral ali smel imeti tudi štirikolesni pogon?!
Francozi očitno mislijo drugače – X-mod ima običajen pogon na prednji kolesni par, dodali so le program, ki omogoča počasnejšo vožnjo na bolj spolzki podlagi, denimo na zasneženih klancih ipd. Vse skupaj deluje do hitrosti 40 km/h, pri čemer elektronika hkrati poskrbi še za nizke motorne vrtljaje, s tem pa je denimo zagotovljeno počasnejše spuščanje, kar je ena zahtevnejših veščin vožnje po terenu. Tako ali drugače, to je sicer povsem uporaben pripomoček, a voznik nikoli ne bi smel pozabiti, da ni nadomestilo za štirikolesni pogon – pa naj bo ta stalen ali priklopljiv.
Davek enoprostorski zasnovi
Vse drugo je seveda enako kot v običajnem scenicu. Ker se sedi malo višje, je tudi preglednost boljša, a ne izjemna. Renault vztraja pri sredinsko nameščenih merilnikih, ki so pri enoprostorcu povrhu potisnjeni precej daleč naprej – pod veliko sprednjo šipo. Stvar okusa in tudi navade, a dejstvo je, da so merilniki vendarle nekoliko odmaknjeni od voznikovega pogleda. Po drugi strani sem vedno znova navdušen nad priročnostjo namestitve ročice menjalnika – in me, spet znova, razočara preglednost naprej oziroma tedaj, ko je treba zavijati v levi ovinek. Trikotno okence – davek enoprostorski zasnovi – poslabša pogled naprej oziroma vstran, in če se pelješ malo hitreje, to moti. Pika.
Hvalim motor. Dizelski štirivaljnik z gibno prostornino 1,5 litra in 81 kW/100 KM ter navorom 260 Nm pri 1750 vrtljajih se ob vsem drugem namreč odlikuje s precej zgledno porabo (pod šest litrov, če noga le ni pretežka), dobro delujočim sistemom start/stop, več kot solidno končno hitrostjo (čez 180 km/h) in tudi pospeškom (12,5 sekunde do 100 km/h). Skratka, renault scenic XAvrov) je nekakšen enoprostorski terenec ali crossover zgolj po podobi – in komaj kaj po vsebini. Mimikrija, ki prekrije pravo oziroma povsem običajno enoprostorsko vsebino.