KONJIČEK

Mešanec, 
ki je alltrack

Objavljeno 18. marec 2012 20.15 | Posodobljeno 18. marec 2012 20.15 | Piše: Janez Kovačič

Volkswagnov passat na ta svet prihaja tudi kot alltrack.

Navzven se alltrack dovolj očitno loči od običajnega passata v karavanski izvedbi (foto: shutterstock.com).

Ni terenec oziroma suv, ni običajen karavan. Je avto za gladek asfalt in kraje, kamor se ne zapelješ pogosto. Je volkswagen, passat in alltrack. Skratka mešanec. Pri nemškem Volkswagnu (VW) imajo z mešanci že nekaj izkušenj. Končno je audi (in Audi je sestavni del VW) allroad quattro že dolgo na tem svetu.

Kaj boste dobili?

V ta razred, vendar s skromnejšo ceno in zato z domnevo o večji prodaji, spada passat alltrack. Ne moreš ga zlahka zamenjati z običajnim passatom v karavanski izvedbi: prednji in zadnji del podvozja ščiti pločevinasta zaščita, blatniki so širši in črno obrobljeni, avto je od tal oddaljen 165 milimetrov (sicer 135 milimetrov), zadaj sta dve izpušni cevi, na zadku in prednji maski je napis alltrack ipd. V dolžino meri do milimetra toliko kot običajni karavanski passat (4771 milimetrov), zmore vleči do 2200 kilogramov težko prikolico (s tovorom vred, seveda) in seveda računa na one, ki jim je navadni passat preveč običajen, morebitni športni terenec (ki pri VW sliši na ime touareg ali tiguan) pa preveč terenski. Drži, mešanec.

Pa notranjost?

V notranjosti je bolj ali manj vse tako, kot je sicer v passatu: pregledna, čista armaturna plošča, prostorno sedenje tudi na zadnjih sedežih, velik in povečljiv prtljažnik (od 588 do 1716 litrov volumna). Ker hoče biti alltrack tudi nežni športni terenec, ima elektroniko, ki skrbi za nadzorovan spust po klancu navzdol, seveda štirikolesni pogon, ki mu pri VW pravijo 4motion. Ampak časi so taki, da je treba ustreči zelo raznolikemu okusu, željam, potrebam in tudi globini žepa, zato je tale VW na voljo tudi zgolj s pogonom na prednji kolesni par. 4motion je tiste vrste 4 x 4, ki se sprotno prilagaja cestni podlagi, kar pomeni, da gre v večini primerov 90 odstotkov moči naprej, preostanek pa na zadnji kolesi. Ko se okoliščine spremenijo, elektrohidravlična sklopka samodejno prenese moč na kolesa, ki imajo najboljši oprijem. Tak štirikolesni pogon pripomore k skromnejši porabi goriva, kajti vsa kolesa, stalno gnana, so žejna. Ampak dobro je vedeti: alltrack noče in ne more biti resen športni terenec, ker nima na primer reduktorja, klasičnih diferencialnih zapor in ker je preimeniten. Nekako tako.

Vse za okoli 33.000 evrov

Motorji so štirje, dva dizla iz serije TDI in dva bencinska TSI. Začetni bencinski ima 1,8 litra in 118 kW/160 KM, zmogljivejši je 2,0-litrski motor s 155 kW/210 KM. Oba dizla imata po 2,0 litra, vendar pa 103 kW/140 KM in 125 kW/170 KM. Serijsko je dvokolesni pogon pri različni 1,8 TSI in 2,0 TDI (103 kW), zraven gre bodisi šeststopenjski ročni bodisi šeststopenjski samodejni DSG z dvojno sklopko.

Alltrack, ta mešanec iz nemškega Wolfsburga, se pripelje prihodnji mesec. Menda bo v začetni izvedenki stal približno 33.000 evrov.

Deli s prijatelji