MERCEDES

Mercedes C - karavan z zvezdo

Objavljeno 11. avgust 2014 18.10 | Posodobljeno 11. avgust 2014 18.12 | Piše: Gašper Boncelj

Mercedes C ni v kombijevski izvedenki nič manj eleganten od limuzine.

Obstaja trojica modelov srednjega razreda – BMW serije 3, audi A4 in mercedes-benz razreda C –, ki skoraj povsem obvladuje enega najbolj razširjenih in donosnih delov trga dražjih avtomobilov. Vsi našteti so dobro uveljavljeni kot limuzine, imajo pa tudi karavanske izvedbe, ki doslej niso bile enako uspešne. Predvsem Mercedesov razred C v kombijevski različici pri nas ni dosegel takšnega deleža, kot je veljalo za audija A4 avant, na primer.

Zdaj so v Stuttgartu pripravili nov odgovor in po prvih vtisih lahko rečemo, da s tokratnim kombijevskim cejem upravičeno merijo višje. Z imeni imajo sicer še naprej na različnih trgih nejasno različen pristop. Pri nas mu rečejo T-model razreda C, toda avtomobil je v živo bolj eleganten od njegovega nerodnega imena. Že osnova je bila dobra, saj tudi limuzini ne manjka lepih linij, Mercedesovi oblikovalci, ki jih vodita prvi šef Gorden Wagener in vodja zunanjega oblikovanja Robert Lešnik, pa so čedno pripravili tudi drugačen zadnji del, saj karavan ni škatlast, temveč je lepo usločen. Če bi spustili še kromasto prečko na prtljažnih vratih, bi bili popolni zmagovalci.

Zanimivo je, da je novi karavan razreda C le minimalno daljši od limuzine (470 cm, + 1 cm), je pa konkretno prerasel predhodnika (+ 10 cm). Že iz limuzine poznamo razvajajoča sprednja sedeža ter razkošno in kakovostno pripravo armaturne plošče. V drugi vrsti je nekaj napredka, a se zdi, da ta tudi tokrat ni bila v prvem planu. Niti prtljažnik ni preveč zrasel (+ 5 l na 490) in je tako velik kot pri enako velikem A4 avantu pa za kak liter manjši od serije BMW 3 touring. Je pa ureditev nakladalnega dela v mercedesu zelo elegantna: prvič se lahko povečuje s podiranjem druge vrste v koristnem razmerju 40/20/40, potem nastane ravno dno in lepo zaščiten zaključek.

Zlaganje naslonjal opravite z lahnim potegom ene izmed lepo oblikovanih tipk v prtljažniku ali ob stranskih sedežih. Pri Mercedesu ostajajo brez prtljažnega okna, očitno niso želeli posnemati bavarskega tekmeca.

Ni presenečenje, ko zapišemo, da se mercedes C tudi kot karavan pelje dobro. Ponujajo množico različnih nastavitev, toda avtomobil z znakom zvezde je najbolj pravi, ko razvaja z udobjem, zato se je bilo v njem najprijetneje voziti v komfortnem programu. Motorjev je uvodoma na voljo dovolj, so pa vsi štirivaljniki in dosegajo okoljski standard evro 6. Za dolgoprogaše bo verjetno zanimiva izbira 250 bluetec, ki smo ga največ vozili na prvi preizkušnji in mu skoraj nič ne manjka. Je sposoben in znotraj ga ne slišite, le če stojite ob avtu, je nekoliko glasen. Tudi dizelska hibridna različica je zanimivo varčna, na vrsto pa pridejo še bencinski priključni hibrid, štirikolesni pogon in verjetno še kaj bolj popopranega.

Dotlej pa velja, da se pri karavanskem C cene za bencinsko izvedbo začenjajo pri 34.000, za dizelsko pa 5000 evrov višje. Ampak koliko je lastnikov mercedesov, ki te avte kupijo po začetni ceni?

Deli s prijatelji