PARKIRIŠČE

Mercedes-benz V: Razkošni kombi iz Stuttgarta

Objavljeno 14. april 2014 18.00 | Posodobljeno 14. april 2014 18.00 | Piše: Gašper Boncelj

Mercedes-benz razreda V ponuja veliko prostora in možnosti, za udoben prevoz, vendar ni ravno poceni.

Foto: Gašper Boncelj

Velikih vozil za prevoz več potnikov in njihove prtljage v Evropi ne manjka, vendar ne takšnih, ki so udobnejša, morda celo razkošna. V množici različnih kombijev je le nekaj takšnih, ki poskušajo ta prevoz dvigniti na prestižnejšo raven in za omenjene storitve postaviti tudi višjo ceno. Eden od njih je mercedes-benz razreda V, povsem nov izdelek znamke iz Stuttgarta. Za kupce bo tekmoval s Volkswagnovim multivanom, potem pa neposrednih tekmecev že zmanjka, saj, denimo, avtomobili, kot je chrysler (lancia) grand voyager, niso več na prodaj.

Pri Mercedesu pravijo, da črka V pri novincu pomeni tudi Verbindung ali po naše povezavo – v tem primeru med njihovim dostavnim in osebnim programom. Snovalci so novi izdelek predstavili kot večnamensko osebno vozilo, ki naj bo bližje avtomobilom kot doslej. A s tem se lahko le delno strinjamo. Mercedes razreda V je z nekaj oblikovnimi potezami dokaj eleganten, tudi armaturna plošča je lepa, prav tako ima marsikatero lastnost (trikraki volan, večfunkcijski upravljalnik touchpad...), ki smo jo še nedavno spoznali v novem razredu C. Seveda prinaša celo armado (večinoma doplačljivih) asistenčnih varnostnih sistemov, ki jih sicer ponujajo v Mercedesovih avtomobilih, a vseeno je še vedno (limuzinski) kombi, ki zahteva svoj prostor na cesti in parkirišču. Tudi to je morda razlog, da so na predstavitvi kar nekaj poudarka namenili sistemom za pomoč pri parkiranju – tako vzporednem kot prečnem –, kar deluje, ampak imamo vseeno nekaj dela.

V prihodnosti še 4matic

Mercedes razreda V se je uvodoma predstavil z dolžino 514 centimetrov, pravijo ji long, v resnici pa je to srednja izvedba, saj bosta pozneje pripeljala še krajša in podaljšana verzija. Možnosti sedežnih izvedb v drugi in tretji vrsti je mnogo, od deljive klopi do samostojnih sedežev, ki so seveda udobnejši in imajo več nastavitev. Premikamo jih po tirnicah, prestavljanje je bilo vsaj v predstavitvenih modelih nekoliko trdo.

Model razreda V je uvodoma deloval kot tiho in udobno vozilo, kar utegne biti ena njegovih večjih prednosti. Poleg tega bodo ponujali bolj športno izvedbo vzmetenja, vendar njenega smisla v takšnem vozilu ne razumemo najbolje. Motorna ponudba se zdi v duhu časa, vsaj za zdaj jo predstavlja le družina treh različno močnih in ne ravno velikih dizelskih motorjev – vsi so štirivaljniki s prostornino 2,1 litra. O kakšnem večjem agregatu niso govorili. Potrdili pa so, da bo imel razred V v prihodnosti tudi štirikolesni pogon, ki mu pri mercedesu pravijo 4matic. In ker tehta več kot dve toni, mu v zimskih razmerah ne bo škodil.

Mercedes V bo svoje prostorske čare pri nas prvič razkazal junija. O cenah ni še nič znanega, ampak če vsaj za približno primerjavo omenimo Nemčijo, ne bo poceni. Tam stane od 43.000 evrov, seveda pa je znano, da je to znamka, kjer se (lahko) še marsikaj doplača. 

Deli s prijatelji