PARKIRIŠČE

Mercedes-benz GLA s svežim pogledom

Objavljeno 18. marec 2014 18.10 | Posodobljeno 18. marec 2014 18.12 | Piše: Gregor Pucelj

Mercedes-benz GLA bo mešal štrene med kompaktnimi suvi.

GLA ne skriva tesnega sorodstva z razredom A. Foto: Gregor Pucelj

Pri Mercedes-Benzu so zadnjih nekaj let dajali vtis, da jih razred kompaktnih športnih terencev (suvov) ne zanima, ukvarjali so se le z višjimi cenovnimi razredi (GLK, ML, GL in G). A rast prodaje v tem manjšem razredu je nenehna. Tudi Mercedes-Benz je zato nedavno poslal na trg uspešnega kompaktneža razreda A, na njegovi podlagi zelo uspešno izpeljanko CLA, kar sama od sebe pa se je ponujala še športno-terenska različica. A Mercedes-Benz ne bi bil to, kar je, če ne bi ubral svoje poti. GLA je v marsičem povsem svež pogled na kompaktne športne terence.

Majhen zračni upor

Razred A je torej zelo dobro izhodišče. Tako so njegovo dinamično silhueto brez omahovanja ohranili, prav tako enako medosno razdaljo (2699 mm), seveda pa so ga nekoliko dvignili, zdaj je visok nekaj manj kot 1,5 metra, in malce podaljšali do dolžine 4417 mm. To jim je omogočilo, da so ohranili odličen, dejansko neterenski količnik zračnega upora 0,29, kar je, kot pravijo, rekordno nizko za tovrstna vozila.

A pozor, GLA mora biti vendar drugačen od večine bolj ali manj konfekcijske konkurence, zato so se z značilno mercedes-benzovsko natančnostjo lotili tudi oblikovanja potniške kabine, kjer je ergonomija vrhunska, o cenenosti pa ni sledi niti pri osnovnem paketu opreme. Ti so sicer trije (style, urban in AMG line), poleg njih pa je na voljo še neskončna vrsta podpaketov. Razlike so v oblogah armaturne plošče, precej se razlikujejo tudi sedeži in njihove prevleke – od foteljasto udobnih do športnih z integriranim naslonjalom za glavo in poudarjenimi stranskimi oporami za hrbet. Glede na velikost vozila imata pri udobju seveda prednost voznik in sopotnik, saj je glavna pozornost namenjena prav njima.

Temeljito so se lotili tudi podvozja in vzmetenja, še posebno so se pozabavali z zmanjšanjem tako imenovanih nevzmetenih mas in za nekatere dele uporabili tudi aluminij. Dejansko so na voljo tri različne možnosti podvozja, od udobne prek športne do terenske.

Štirje motorji

GLA je na voljo z dvema različno močnima štirivaljnima turbodizloma in dvema prav tako štirivaljnima bencinskima agregatoma. Dizla sta 2,2-litrska, s tem da ima šibkejši (200 CDI) največjo moč 100 kW (136 KM), močnejši (220 CDI) pa 125 kW (170 KM). Prav tako imata velik navor, od 300 do 350 Nm, sta pa tudi nekoliko glasna. Kot že omenjeno, sta tudi bencinska štirivaljnika dva, šibkejši (GLA 200) 1,6-litrski ima največjo moč 115 kW (156 KM), močnejši dvolitrski (GLA 250) pa 155 kW (211 KM).

Dizelski različici in močnejšega bencinarja lahko dobite tudi z vsekolesnim pogonom, ki mu pri Mercedes-Benzu pravijo 4matic. S tem je tesno povezan tudi samodejni menjalnik z dvojno sklopko 7G-DCT. Dejansko je skoraj del serijske opreme, saj imata ročni šeststopenjski lahko le najšibkejši dizel 200 CDI in bencinar GLA 200.

Seveda nas zanimajo tudi cene. Vstopni bencinski GLA 200 s sprednjim pogonom in opremo style stane pri nas dobrih 29.000 evrov, 200 CDI pa dobrih 31.000 evrov. 

Vročekrvni GLA 45 AMG

image

Čeprav so varčni Nemci hkrati predstavili model GLA ter njegovo najmočnejšo in športno različico GLA 45 AMG, smo po prvih prevoženih kilometrih hitro ugotovili, da sta vozili v resnici povsem različni.

GLA vsaj na slabem terenu s podvozjem spominja na suva, GLA 45 AMG pa je nekaj povsem drugega. Dejansko je kompaktno športno vozilo, izstrelek, v katerem ni sledi o kakšnem urbanem terencu. Posebno zanj so prilagodili podvozje, ki so ga tudi znižali za 15 milimetrov, razvili poseben izpušni sistem, in kar je najpomembneje, v nos vozila so namestili povsem nov dvolitrski turbobencinski štirivaljnik. Vem, da bo marsikdo vihal nos, češ, AMG pa štirivaljnik. A bi se zelo zmotil, saj je prava tehnična poslastica, ki zmore kar 265 kW (360 KM) pri 6000 vrtljajih in največji navor 450 Nm od 2250 do 5000 vrt/min. Trenutno je, kot pravijo pri Mercedes-Benzu, najmočnejši serijski turboštirivaljnik na svetu. Mercedesovi inženirji so torej poskrbeli, da se oglaša s prijetnim baritonom in po zvoku spominja na šestvaljnika. Seveda ima GLA 45 AMG tudi stalni vsekolesni pogon (4matic). Vse to zagotavlja odlične vozne lastnosti, ki marsikdaj že mejijo na komaj verjetno. Koliko dejansko zmore, pa lahko tako ali tako do konca preizkusite le na dirkališču, saj je njegova najvišja hitrost 250 km/h (elektronsko omejena), do 100 km/h pa pospeši v slabih petih sekundah.

A da ne bo pomote, GLA 45 AMG se odlično znajde tudi na običajnih cestah oziroma v vsakdanjem prometu, saj se zaradi odličnega samodejnega menjalnika in nastavljivega režima vožnje (udobje ali šport) zlahka prilagodi krutemu vsakdanjiku. Da je za počutje voznika in sopotnika poskrbljeno kot v nebesih, pa menda ni treba poudarjati.

Nestrpneži bodo sicer morali še nekoliko počakati, saj bo GLA 45 AMG pripeljal na trg šele julija – in to najprej v Nemčiji. Tako tudi še ni znana njegova cena, domnevamo pa, da se bo pri nas gibala okrog 55.000 evrov.

Deli s prijatelji