PARKIRIŠČE

Mercedes - benz GLA 220 CDI je višji A

Objavljeno 14. maj 2014 21.00 | Posodobljeno 14. maj 2014 21.00 | Piše: Boštjan Okorn

Mercedes-benz GLA 220 CDI 4matic želi ugajati s pojavo, pridihom prestiža in precej zasoljenimi dodatki.

Mercedes-benz GLA privlači z obliko, še zlasti ko je ozaljšana z dodatki iz opreme AMG line. Foto: Boštjan Okorn

V Stuttgartu so pred dobrimi desetimi leti ugotovili, da je njihova klientela v povprečju precej stara. No, denimo, da je v srednjih letih. Lotili so se načrta, s katerim so želeli privabiti mlajše kupce. Zdi se, da jim je z modelom GLA to še najbolj uspelo: modni križanec, ki ni videti terensko, a se zna izkazati tudi na slabših cestah, v kombinaciji z vpadljivim oblikovalskim paketom AMG line nikakor ne more ostati neopažen.

Prostora je dovolj

A začnimo pri povsem običajnih stvareh, da ne zapišem vsakdanjih. Mercedes-benz GLA je klasična petvratna kombilimuzina, ki ne prinaša velikih presenečenj v notranjosti. Prostornost v 4,4 metra dolgem avtomobilu je zadovoljiva, tudi na zadnji klopi se ne bi smeli pritoževati, zraka nad glavo je dovolj – čeprav je GLA med najnižjimi križanci na trgu, tudi prtljažnik pogoltne sprejemljivih 421 litrov prtljage. Tu pravzaprav ni veliko dodati. Kakšnih prilagodljivih elementov ne boste našli, še zadnja klop se podira v povsem klasičnem razmerju 60:40, pod dnom prtljažnika ni dodatnega prostora. Voznikov delovni prostor z armaturno ploščo smo nekje že videli. Seveda pri novem razredu A, ki je osnova GLA in po katerem je prevzel mnogo tehničnih podrobnosti. Vključno s pogonom na sprednji kolesni par.

A testni avtomobil je imel štirikolesni pogon 4matic, kar med drugim omogoča vozniku, da mu elektronika pomaga pri nadzorovanem spustu, prav tako z dodatno tipko vključi poseben način odziva med terensko vožnjo. V ta namen ga med testom sicer nismo uporabili, saj se nam ga je zdelo kar malo škoda. S pridom pa smo izrabili prijazno odziven, zmogljiv in kar zgledno varčen dizelski motor, ki se je slabše izkazal zgolj hladen in med mestno vožnjo, ko je sistem stop-start rad neprestižno zakrehal. Prav tako bi kakšno pikro lahko zapisal glede izbire nizkopresečnih 19-palčnih pnevmatik, ki zagotovo niso prispevale k udobnejši vožnji, a to je stvar izbire...


Športno in prestižno

Zato pa lahko pohvalim zelo dobro vodljivost dobre 1,6 tone težkega avtomobila, ki ga je mogoče povsem športno preganjati po ovinkastih cestah ali se precej prestižno in hitro peljati po nemški avtocesti. Povsod se počuti kot doma tudi zaradi odličnega sedemstopenjskega samodejnega menjalnika, ki ga praktično ne občutite. Na splošno lahko pohvalim vso v avtomobil vgrajeno opremo, saj je delovala brez najmanjših odstopanj, bodisi je to tempomat, ki sicer ni radarski, a zna zadržati hitrost tudi med vožnjo navzdol, telefonski bluetooth, odličen radijski sprejemnik bodisi vmesnik za predvajanje glasbe iz prinešenih naprav.

No, v avtomobilu, za katerega je treba z vgrajeno dodatno opremo odšteti skoraj 55 tisočakov, že osnovni pa stane 37.900 evrov, bi pač smel pričakovati popolnoma samodejno klimatsko napravo ter tudi kakšno afnavo pomoč v obliki kamere na zadku, saj je GLA precej nepregleden, ali celo vzorno navigacijsko napravo. No, edino, kar je preostalo, je bil velik zaslon na vrhu sredinske konzole, odlično upravljiv z gumbi med sedeži... 

Deli s prijatelji