PARKIRIŠČE

Mercedes AMG-GT: Fascinantni športnik

Objavljeno 16. september 2014 19.00 | Posodobljeno 16. september 2014 19.03 | Piše: Gašper Boncelj

Mercedes AMG-GT kot tekmec porscheju 911.

Smernice v avtomobilizmu so lahko takšne ali drugačne – trenutno se največ govori o tem, kako doseči, da bodo izdelki varčnejši in varnejši. Toda fascinantnih športnih modelov, ki vabijo poglede in vzbujajo vzdihljaje, niti v teh časih ne manjka. Najnovejši primerek prav gotovo pritegne pozornost – športni dvosed z imenom mercedes AMG-GT, avtomobil, ki naj bi se (končno) odkrito spopadel s porschejem 911 in še s kakšnim jaguarjem F-type ali morda bodočim maseratijem alfieri (če se res zgodi) ter sloviti znamki iz Stuttgarta zagotovil, da bo zelo zaželena tudi med najbolj športnimi izdelki.

Izjemna tehnika

AMG-GT je dvosed, ki z vseh strani deluje atraktivno in elegantno hkrati. Ima izjemno dolg motorni pokrov, kabina je pomaknjena zelo nazaj. Avtomobil tudi v svojem imenu nosi oznako AMG, torej so ga večji del razvili v tej Mercedesovi podružnici v nemškem Affalterbachu, kjer pripravljajo še mnogo drugih našpičenih motornih izpeljank vozil s trikrako zvezdo. Tokratnemu novincu so namenili štirilitrski osemvaljni bencinski motor z dvema turbopolnilnikoma, ki so ju prvič namestili znotraj dveh vrst valjev, ki sta postavljeni v obliki črke V, da je le celotni sklop čim kompaktnejši. Motor s suhim mazanjem je lahko pripravljen v dveh izvedbah, tako da doseže najvišjo moč bodisi 340 kW (GT) bodisi 375 kW (GT S); najvišji navor je 600 oziroma 650 Nm, do 100 km/h pospeši v 3,8 (4,0) sekunde, najvišja hitrost pa v obeh primerih preseže 300 km/h.

Za prenos na zadnji kolesi skrbi sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama, ki je nameščen pred zadnjo premo (sistem transaxle), ne manjkata zapora diferenciala in športno vzmetenje z dvojnimi trikotnimi vodili, ob pretežno aluminijasti gradnji je masa z 1,5 tone dovolj nizka, njena razporeditev pa je 47 odstotkov na sprednjo premo in 53 na zadnjo. Avtomobil ima zelo nizko težišče, napovedujejo da bo izjemno vodljiv in da bo dovoljeval visoke hitrosti v ovinkih.

Res naslednik modela SLS?

Vrhunska eleganca se nadaljuje v notranjosti, kjer ni prostora za povprečne materiale, morda najbolj izstopa sredinski del armaturne plošče, kjer sta dve vrsti po štiri gumbe prav tako postavljeni v slogu črke V oziroma dveh vrst valjev.

Mercedes AMG-GT je drugi športni avto, ki so ga v popolnosti razvili pri AMG-ju. Ponekod govorijo o tem, da je naslednik nedavno ukinjenega modela SLS, s čimer pa se kdo tudi ne strinja, saj je imel SLS par dvižnih vrat, precej večji motor, tudi masa je bila bolj zajetna.

Tako je novinec deloma le pripravljen v duhu časa in t.i. downsizinga. Tudi v smislu cene, začela naj bi se pri 130.000 evrih. Ni toliko, kot zahtevajo za kakšnega drugega superšportnika, a za naše razmere še vedno veliko.

Deli s prijatelji