PARKIRIŠČE

Megane: Karavan s športno dušo

Objavljeno 19. maj 2014 19.00 | Posodobljeno 19. maj 2014 19.00 | Piše: Bruno Kuzmin

Oprema GT line nežno prenovljenega megana tretje generacije.

Foto: Bruno Kuzmin

To ni običajen karavan, v katerem sedijo utrujeni družinski poglavarji in zdolgočaseni upokojenci! Prenovljeni megane, ki se loči od starejših modelov po spremenjenem odbijaču, novih žarometih s svetilnimi LED-elementi in motorni maski z ogromnim romboidom, igra pri opremi GT line na drugačne note. V ospredju sta atraktivnost in telesna govorica, kjer se zdi primerjava z običajnimi izvedbami nazorna kot tista med uršulinko in dolgonogo mladenko v krilcu.

Adrenalinsko stopnjevanje

Ples domišljije povzročajo 17-palčna siva platišča, odbijača z okrasnimi dodatki (zadaj v obliki difuzorja), poudarjene stranske vratne obrobe in širše pnevmatike. Adrenalinsko stopnjevanje se nadaljuje s športno oblikovanimi sedeži, kovinskimi stopalkami, odebeljenim usnjenim volanskim obročem in okrasno oblogo iz imitiranih karbonskih vlaken z rdečo črto. Zadeva je všečna in polna svežine, čeprav je megane v osnovi avtomobil iz 2008. A v tem ni veliko tragike. Če ga primerjamo z mlajšimi tekmeci, motijo le malenkosti. Voznik se bo obregnil ob dosegljivost na sredinsko konzolo nameščenega stikala za vklop tempomata in morda ob plastiko, ki je na nekaterih delih res preveč cenena.

Povsod drugje je prijetni sopotnik s solidno armaturno ploščo, mnogo odlagališči in posodobljenim informacijskim vmesnikom R-Link s spletno povezavo s pametnim telefonom. Družinsko razkošen je 524-litrski prtljažnik. Prostor je spodobno odmerjen in zaradi preprosto zložljive zadnje klopi hitro povečljiv. Črno piko si zasluži le prtljažni rolo, ki ga po funkcionalnosti in dovršenosti težko primerjamo s tistim pri, denimo, golfu.

Uravnoteženo in prijetno

Všečnejši je 1,6-litrski dizel z oznako 130 energy, kot alternativa nekoliko cenejšemu 1,2-litrskemu bencinskemu TCe turbomotorju s skoraj identično močjo 96 kW (130 KM). Dizel, ki pospeši do 200 km/h, spada v razredu podobnih med bolj uglajene in varčne. Med umirjeno vožnjo shaja z od 5,5 do 6 l/100 km. Če ima voznik težjo nogo in izkoristi vse potenciale oznake GT line, teh ni malo, porabi največ dva litra več. S podobno okoljsko prizanesljivostjo se dokazuje izpust ogljikovega dioksida s 104 g/km.

Nežno prenovljeni in v osnovi rahlo zimzeleni megane grandtour je v mnogo pogledih zelo uravnotežen in prijeten. Malce visoka se zdi za enega izmed všečnejših karavanov nižjega srednjega razreda le cena 22.000 evrov. A to se zdi bolj kot ne predvsem osnova za pogajanje, kjer lahko z nekaj spretnosti dosežete v danih časih marsikaj nemogočega. 

Deli s prijatelji