STIL

Med smrekicami 
in ptičnicami

Objavljeno 02. december 2012 09.30 | Posodobljeno 02. december 2012 09.30 | Piše: Uroš Sever

Anka Štular poskuša z blagovno znamko Skarabej obuditi rokodelska znanja prek sodobnega oblikovanja.


Foto: Filip Jakob Grželj.

V novi novogoriški stolpnici Cedra smo obiskali razstavo oblikovalke Anke Štular. Razstava gostuje v laboratoriju, kjer pod imenom Tedve iz Cedre oblikovalki Tanja Zorn Grželj in Patricija Klanjšček (salon Kokon) združujeta nego telesa in okolja s poudarkom na izvirnem, samosvojem, angažiranem življenjskem slogu, vse skupaj pa je začinjeno s precej družabnosti.
V takšnem okolju se oblike, ki jih snuje Anka, počutijo domače. Njene ptičje hišice ustrezajo vsem naštetim kriterijem. Ne odlikuje jih le dovršeno oblikovanje, ampak tudi posluh za način življenja uporabnika, torej ptic.

Ornitomorfne ptičje hišice so namreč nastajale v sodelovanju s strokovnjaki za ptičje navade in razvade. Prilagojene so manjšim vrstam ptic, materiali in konstrukcija pa – po nasvetih tehnologov – uspešno kljubujejo razdiralnim silam narave.
Anka Štular poskuša z blagovno znamko Skarabej obuditi rokodelska znanja prek sodobnega oblikovanja. Značilen primer takšnega pristopa so blokci Skarabej, ročno delo mojstrov knjigovezcev.


Za blagovno znamko Skarabej sta oblikovalca Jaka in Pavla Bonča zasnovala Smrekco. Izdelana je iz parjenega bukovega ali javorovega lesa in ni le dolgoročna rešitev problema odpadlih iglic, ki ostanejo kot neprijeten spomin na praznične dni – je tudi dovršen oblikovalski dosežek, ki se vklopi v vsak ambient in ga svojevrstno dopolni. In ker praznične Smrekce ni brez okraskov, jo lahko okrasimo z najrazličnejšimi okraski iz domače volne ali lesa.
Če pa nas razveseljujejo ptice, ki se zatečejo v hišico na prostem, se lahko z njimi obdamo tudi v zaprtem prostoru. To nam omogočijo tapete s ptičjim vzorcem, najnovejši izdelek oblikovalke Anke Štular. Zagotovo nam ne bodo ušle v tople kraje.

Ptičnice

Ptičnica je sodobna postaja za nomade prostranega neba, ki njihovemu letečemu življenjskemu slogu ponuja tisto, kar potrebujejo: zaščito pred snegom in dežjem pa tudi teraso za sončne zimske dni. Navdušenje gostov nikakor ni naključje, saj so v razvojnem procesu z oblikovalko Anko Štular sodelovali tudi biologi in tehnologi. Tako je nastala hiška, katere odprtine so ravno prav velike, da je zračna in pregledna, kar živali navdaja z zaupanjem, in ravno prav majhne, da velike ptice ne morejo pregnati manjših.

Na dnu ptičnice je perforacija, ki omogoča, da je notranjost ptičnice vedno suha. Sestavljata jo pooljena lesena paličica in polprosojno mat akrilno steklo, katerega prednosti in dobri lastnosti sta, da ne reagira na toplotne spremembe, poleg tega pa je odporen proti UV-žarkom. In še nekaj: ptičnica ne potrebuje dodatnega vzdrževanja, v pomivalnem stroju jo lahko operemo na 60 stopinj Celzija. Možno jo je izdelati v petih različnih barvnih odtenkih in leseni izvedbi ter jo tako prilagoditi okusu posameznega naročnika.

Preprosta ovalna oblika ne bo nikjer delovala kot vsiljivka – lahko jo postavimo na balkone blokov, vrtove starih hiš, pristaja tudi k sodobni arhitekturi.

Sveži ustvarjalni izzivi


Anka Štular je samostojna oblikovalka in ustanoviteljica blagovne znamke Skarabej. Njeno delo obsega vse od celostne vizualne komunikacije do oblikovanja prostora in izdelkov. Sodeluje s številnimi umetniki s sorodnih področij, ki v projekte kot soavtorji vnašajo sveže ustvarjalne izzive. Prepričana je, da je dobro oblikovan izdelek takšen, ki omogoča jasno in vendar neagresivno sporočilo. To naj vzpodbuja komunikacijo z gledalci, ki naj ne bodo le pasivni subjekti v okolju vse bolj prisotnih vizualnih nagovarjanj. Vprašanje dobrega in slabega oblikovanja za njo torej ni le stvar grafične kompozicije, ampak tudi učinkov, ki jih ima končni izdelek v danem kulturnem okolju.

Deli s prijatelji