MAZDA

Mazda3: Limuzinska trojka 
iz Japonske

Objavljeno 26. maj 2014 19.10 | Posodobljeno 26. maj 2014 19.10 | Piše: Gašper Boncelj
Ključne besede: mazde3

Štirivratna izvedba mazde3 in njen drugačni prtljažnik.

Foto: Gašper Boncelj

Japonci imajo pri pripravi karoserijskih izvedb svojih modelov včasih malce posebno strategijo. Še posebno ko ne gre za velika podjetja, ki kljub temu delujejo po vsem svetu, kjer glede zasnove avtomobila povsod nimajo enakih želja. Takšen primer je tudi Mazda, katere vozila za različnejše trge nastajajo doma na Japonskem. Lani so v Evropo najprej pripeljali popolnoma novo mazdo3, in sicer v najpomembnejši kombilimuzinski različici. Po njej po navadi evropski tekmeci pripravijo še karavansko, pri Mazdi je pač druga izvedenka čistokrvna štirivratna limuzina, kakršne imajo zelo radi predvsem v Rusiji in še na kakšnem tretjem trgu.

Elegantni videz

Kako pa limuzinska trojka deluje v tem delu sveta? Mazdini oblikovalski šoli je uspel še en met, saj je tudi tako imenovani sedan, ki je nekoliko daljši, videti elegantno in celo malce spominja na mazdo6. Nič slabega torej, razen če vas ne bo zmotilo, da je takšen avtomobil, ki ga uvrščajo v nižji srednji razred, dolg že skoraj 4,6 metra. Tudi v ločenem prtljažniku je veliko prostora, za skoraj 70 litrov več kot v kombilimuzini. Ni pa vse v njem popolno, še posebno ne vodila, ki se neugledno zajedajo v prtljažni prostor, in tudi vzvoda, s katerima lahko v notranjosti v razmerju 60/40 podremo naslonjali zadnje klopi, bi bila lahko spodobneje pripravljena.

Mazda3 sedan je avtomobil, ki ponuja odlično sedanje za sprednja potnika; voznik se bo za volanom in med ravno pravim številom upravljal takoj znašel. Tudi tistim, ki jim multimedijska mašinerija in z njo povezani vmesnik niso najpomembnejši na svetu, se utegne izdelek kar prikupiti. Upravljanje v nasprotju z marsikaterim tekmecem namreč ni zahtevno in ne zamori tistih, ki so na tem področju telebani.

Dobra lega

Mazda3 – takšen model pri nas cenijo na 20 tisočakov – se vozi zelo dobro, in tudi če ne boste dirkali, boste znali ceniti njen čuteči volanski mehanizem ter zelo dobro lego na cesti. Dvolitrski atmosferski bencinski motor z močjo 88 kW ima dovolj sape. Malce se morate le privaditi, da se ob mrzlem zagonu nekaj deset sekund v prostem teku ogreva pri 1500 vrtljajih na minuto, da se katalizator segreje. Sicer pa je miren in za običajnega voznika hkrati korektno odziven. V mestu zelo dobro, takoj in po potrebi tudi večkrat zapored deluje sistem za samodejno ugašanje in zagon (start-stop). Povprečna poraba je, po podatkih z računalnika, okoli šest litrov, kar ni slabo. Seveda se je ob priganjanju povišala tudi za kakšen liter, ob zelo lagodni medmestni vožnji pa je bila še vsaj za pol litra nižja.

Deli s prijatelji