TEST

Lodgy, romunska zgodba

Objavljeno 30. oktober 2012 17.10 | Posodobljeno 30. oktober 2012 17.12 | Piše: Janez Kovačič

Dacia lodgy je enoprostorec, ki ne ponuja posebne lepote in glamurja, ampak velik prtljažnik in zadovoljive vozne lastnosti.

Lodgy je prostoren enoprostorec, peniclin za vse predpočitniške zadrege. Foto: Andrej Krbavčič

Je treba ponoviti – romunska Dacia in dacie, nad katerimi bdi nam bolj ali manj domači Renault, je zgodba o uspehu. In to resnična zgodba – tako resnična in uspešna, da se posnemovalcev kar tre. Lodgy utegne biti nadaljevanje te zgodbe.

Kaj je lodgy?

Je skoraj 450 centimetrov dolg enoprostorec. Je avto, ki ga ne občuduješ zaradi karoserijske lepote, ampak domnevaš, da ponuja sprejemljivo razmerje med ceno in vsem tistim, kar ima oziroma prinese. Domnevaš tudi, da je prostoren in solidno – ne izjemno – opremljen, da ponuja sprejemljive vozne lastnosti. Pravzaprav od tega avta pričakuješ veliko. Marsikaj se uresniči, kaj pa tudi ne ...

Najprej o prostornosti: prtljažnik ponuja megalomanskih 827 litrov prostornine, kar je mogoče dokaj preprosto razširiti na še bolj megalomanskih 2717 litrov. Lody je penicilin za vse preddopustniške zadrege in morebitne prepire, saj članom družine omogoča, da s sabo odpeljejo pol hiše. Ima pa zaradi dejstva, da stekla niso atermična (kar pomeni, da ne ščitijo pred zunanjo toploto), več dela sicer solidno učinkovita ročna klimatska naprava. Takoj ko posije sonce, je znotraj vroče. Moti – a ne prehudo – še nekaj drugih malenkosti: volan je nastavljiv zgolj po višini, manjka dodatna osvetlitev nad drugo vrsto sedežev, prtljažni rolo ni vpet dovolj trdno, večjih odlagalnih prostorov ni dovolj. Armatura je narejena v tem slogu – ničesar ni preveč, kakšna malenkost morda manjka, nekatera stikala bi lahko bila postavljena bolj smiselno in ergonomsko. Račun pod črto je pričakovan – lodgy ne razvaja in ne navdušuje, a je tudi daleč od kakšnega izjemnega razočaranja.

Moči ni preveč

Motor je znan, vrti se tako v nissanih kot renaultih (Dacia je namreč sestavni del konglomerata Renault-Nissan). To je 1,5-litrski štirivaljnik z 79 kW/107 KM pri 4000 vrtljajih v minuti in navorom 240 Nm pri 1750 vrtljajih. Ne, moči ni preveč, ampak če lodgy ni naložen povem do vrha, prehitevanje ni ruska ruleta. Poraba? Znosna, če je podatek o povprečnih šestih litrih mogoče šteti za takšnega. Toda tisti, ki se bo hotel pogosto približevati najvišji hitrosti (okoli 175 km/h), mora računati na drugačno porabo, kar je seveda logično.

Torej? Lodgy v osnovni izvedbi 1,5 dCi 110 stane 14.400 evrov. Ko dodaš še kakšno nujno malenkost (denimo navigacijo, ESC pa še kaj), cena zlahka preseže 16.000 evrov. V zadnjem času je za ta denar na slovenskem trgu na voljo marsikaj. A težko dobiš tako prostoren osebni avtomobil – pravzaprav ga ne dobiš. In vendarle drži – lodgy je možnost predvsem za nezahtevne.

Deli s prijatelji