Še pred zgolj nekaj leti bi zvenelo kot bušizem, če bi se avto ponujal kot športni hibrid, danes pa je več kot očitno, da bodo tudi hibridne izvedenke del sodobnega športnega avtomobilskega programa. Eden od najaktualnejših znanilcev teh smernic, vsaj v razredu močneje motoriziranih srednje velikih limuzin, je tudi prestižni lexus IS 300h.
Med dvema svetovoma
Hibridi so že po definiciji nekakšni mediatorji med dvema svetovoma, saj iščejo največji energetski izkoristek v sožitju med delovanjem praviloma bencinskega motorja in električno-baterijskega pogonskega sklopa. Na papirju so njihovi rezultati porabe navadno zelo prepričljivi, a v realnosti, kot smo večkrat ugotavljali tudi pri naših preizkusih, se pogosto izkaže drugače. Zato nas je zelo zanimalo, kakšna bo poraba goriva v primeru velike prostornine in moči, ko je varčevanje še posebno na preizkusu. IS 300h ima namreč 2,5-litrski bencinski motor s 133 kW (181 KM), kar je dovolj za hitrost 200 km/h, pospešek od 0 do 100 km/h v 8,3 sekunde ter povprečno porabo, po tovarniških podatkih, zgolj 4,7 l/100 km. Torej je neke vrste veganski sprinter.
No, ne povsem. Rezultat, ki smo ga v povprečni porabi dosegli mi, pač ne dosega tovarniških podatkov, saj je povprečno porabil natančno 7,4 l/100 km. Ampak ne glede na veliko razliko lahko mirno zapišemo, da je tudi rezultat (realne) porabe dober. IS 300h F sport premium moramo namreč primerjati s podobno močnimi bencinskimi modeli, najbolje z najboljšimi v razredu (audi A4, BMW 3 in mercedes C), kamor nedvomno spada.
Preračunljivo gospodaren
Tudi v športnem duhu se mora meriti predvsem z omenjeno premijsko trojko. Samodejni brezstopenjski menjalnik CVT zagotovo ni najbolj športna izbira med tovrstnimi menjalniki, dodatna teža baterij v prtljažniku pa tudi ne najboljša popotnica za ostre vstope v ovinke. A glede na to, da je čistokrvni hibrid, mu športnosti ni mogoče oporekati. Pravzaprav moramo to, kar IS 300h ponuja, pravilno razumeti. Ponuja namreč izbiro, ki hibridom običajno ni lastna. Lahko je varčen in lahko je športen. Na sredinski konzoli ima gumb ECO, normal, sport in sport +, prav te izbire pa močno določajo njegovo dušo. ECO je premišljen in preračunljivo gospodaren, sport +, na drugem koncu kroga, pa ostro odrezav, impulziven, glasen in nastopaški. V vseh izbirah vozne dinamike pa lahko voznik IS 300h uživa v nadstandardnem udobju v vožnji, vrhunski ergonomiji delovnega prostora in v tehnoloških trikih, ki odlikujejo japonsko naprednost in Lexusovo estetsko drugačnost.
Pri ceni se drugačnost bolj ali manj konča, saj je tudi ta zelo nemško premijska. Osnovni IS 300h stane 34.900 evrov, različica F sport pa 48.800 evrov.