Dacia je ena tistih (avtomobilskih) zgodb, ki skoraj spominjajo na pravljice. Ko je Renault, ki je lastnik Dacie, kupil to romunsko tovarno in na trge poslal prve dacie, so se vsi skoraj odkrito posmehovali. Ta avtomobil naj bi bil za revne, nepomembne trge – in verjetno tudi za takšne kupce ... No, danes hitijo posnemati Dacio in dacie. Sandero v izvedbi stepway je del te zgodbe.
Avtomobilski mejkap
Kaj je sandero stepway? Predvsem nekoliko polepšan, bolje opremljen, malo bolj nobel sandero, sicer petvratna kombilimuzina nižjega razreda (402 centimetra dolžine). V primerjavi z običajnim sanderom ima stepway pnevmatike z dimenzijami 195/55 R16, malo več kroma, meglenke, plastično zaščito podvozja (posledično je tudi dno vozila bolj oddaljeno od tal), plastične obrobe blatnikov, okrasne pragove ipd. Vsa ta pomada avtomobilu precej dobro dene, kar pomeni, da je privlačnejši. Saj se tako ali tako ve – kupuje se najprej z očmi!
Udobno vzmetenje
Vse drugo v tem avtu je bolj ali manj enako, vključno s solidno vidljivostjo oziroma preglednostjo nazaj, sedeži, ki ne morejo zadovoljiti zahtevnejših, klimatsko napravo, ki je v teh dneh na meji učinkovitosti oziroma zmogljivosti, všečnim hidravličnim servovolanom, solidnimi zavorami. Vozne lastnosti sandera stepway niso nekaj, kar bi izjemno navdušilo, je pa vzmetenje naravnano na udobje in to ima pri takšnem avtomobilu svojo vrednost.
V nosu je 1,5-litrski Renaultov dizelski motor, ki zmore 65 kW/90 KM pri 3750 vrtljajih v minuti. Ker stepway ni kilogramski težkokategornik (1189 kilogramov), so zmogljivosti nekako pričakovane, seveda ne izjemne: najvišja hitrost je nekaj čez 160 km/h, do 100 km/h se pripelješ v zmerne 13,3 sekunde. Glede porabe je tako, da je tisto, kar napoveduje tovarna, zelo težko ali skoraj nemogoče doseči – med šest in 6,5 litra je realno in običajno, vse drugo je pobožna želja.
Sandero stepway dCi 90 stane 11.750 evrov. Cena ni adut, kajti ponudba cenejših avtov je ta hip precejšnja. Lepotičenje nikoli ni bilo poceni... Sandero stepway je bolje opremljena izvedenka, kar se seveda pozna pri ceni. Notranjost je preprosta, vendar funkcionalna. Ni razkošja. Prtljažnik v osnovni postavitvi ponuja povprečnih 320 litrov prostornine – za majhno in ne preveč razvajeno družino. Plastična zaščita zadnjega dela podvozja deluje dobro, vprašanje je, kako učinkovita je.