AVTOMOBILI

Lažji, sodobnejši

Objavljeno 26. december 2012 18.00 | Posodobljeno 26. december 2012 18.00 | Piše: Janez Kovačič

Na slovenski trg prihaja novi outlander, Mitsubishijev športni terenec srednje velikosti.

Outlander potrjuje skoraj pregovorno japonsko oblikovno (in siceršnjo) zadržanost. Foto: Gašper Boncelj

Bili so časi, ko je bil mitsubishi pajero pojem in prvo ime med terenskimi avtomobili. Slava in tržna uspešnost sta nekoliko zbledeli, a tovarna ima v tem pogledu kaj ponuditi. Denimo povsem novega in svežega outlanderja.

Tretja vrsta sedežev

Z dolžino 465 centimetrov outlander spada med srednje velike športne terence (SUV), s tretjo generacijo pa se japonska avtomobilska hiša zapeljala v razred, v katerem je konkurenca več kot ostra. V primerjavi s prejšnjo generacijo so dimenzije ostale bolj ali manj enake, je pa avto shujšal za dobrih 50 kilogramov, kar je eden od dokazov pričakovane sodobnosti. Njegova zunanja podoba potrjuje oziroma dokazuje že skoraj pregovorno japonsko karoserijsko zadržanost. Toda ta je manj izrazita kot pri osebnih avtomobilih in zato se zmore outlander (tudi) po tej strani povsem dostojno primerjati s konkurenco.

V notranjosti je zgodba podobna, pri čemer se ti vtisne v spomin nekako germansko čista armaturna plošča s precej zajetnim sredinskim delom. Avto ima (lahko) tudi tretjo vrsto sedežev, druga ima občuten vzdolžni pomik naprej/nazaj; ko podreš sedeže, dobiš ravno dno, kar je koristno in uporabno. Sedenje zadaj je dokaz prostornosti, to je eden dovolj pomembnih adutov japonskega športnega terenca.

Daleč od razkošja

Tako ali drugače, outlander je daleč od tega, da bi ponujal razkošje, skoraj značilno za malo dražje, večje in zaradi tega prestižnejše športne terence. Sporočilo je, vsaj tako se zdi, zelo jasno – v središču so uporabnost, praktičnost, tudi kakovost izdelave, česar ni mogoče prezreti. Postavljaštvo in bahaštvo prepušča drugim – in to v današnjih časih morda ni slabo ...

Nekako v tem slogu je tudi motorna ponudba – agregata sta dva, bencinski in dizelski. Od motorja je vsaj nekoliko odvisna tudi vrsta oziroma izbira pogona – bencinski prenaša moč le na prednji kolesni par (kar velja za slovenski trg), dizelski ima 4 x 4, ki deluje v treh različicah. Bencinski štirivaljnik ima 2,0 litra in 110 kW/150 KM pri okroglih 6000 vrtljajih, dizelski motor pa 2,2-litra in prav tako 110 kW/150 KM, vendar pri 3500 vrtljajih. Če upoštevamo prodajne načrte in zmožnosti slovenskega trga, je nekako pričakovano, da bo izbira izvedenk glede na opremo, menjalnike, pogon in oba motorja malo skromnejša kot na katerem velikem trgu. Sicer pa naj bi se za novega outlanderja, oblikovno in sicer zadržanega športnega terenca, prihodnje leto odločilo okoli 80 kupcev. Cene? Najmanj 26.990 evrov (bencinska različica), v najcenejši dizelski izvedbi pa je avto na voljo za 30.990 evrov.

Bo novi outlander kdaj tako slaven kot precej večji pajero?

Deli s prijatelji