MERCEDES

Kupe + karavan = 
CLS shooting brake

Objavljeno 24. junij 2013 19.30 | Posodobljeno 24. junij 2013 19.30 | Piše: Janez Kovačič

CLS shooting brake je kupejevski karavan z izzivalno obliko in zakritim razkošjem.

CLS shooting brake je oblikovni mešanec, vsekakor kupejevski karavan, kar pomeni, da je ustvarjen nov avtomobilski razred. Foto: Gašper Boncelj, J. K.

Slogi se menjajo, nastajajo novi razredi. Limuzinski kupe? Točno to je mercedes CLS. Kupejevski karavan? Točno to je mercedes CLS shooting brake. Drugačen, opazen, prestižen, domnevam, da tudi zaželen.

CLS shooting brake je nastal zatem, ko je stuttgartska avtomobilska hiša požela veliko tržnega (in siceršnjega) uspeha z običajnim CLS. Shooting brake je pravzaprav odgovor na drugačne zahteve trga, spreminjajoči se okus in seveda potrebe kupcev. Je karavanska klasika torej mrtva? Daleč od tega, kajti CLS shooting brake je lahko marsikaj, nikakor pa ni avto za veliko žepov. Žal, dodajam.

Oblika in funkcionalnost

Če je zadek tega avtomobila gotovo oblikovalski dosežek, je dejstvo, da pri tovarni trikrake zvezde niso zanemarili njegove funkcionalnosti in uporabnosti. V zadku je kljub njegovi spuščajoči se liniji velik, pravzaprav razsežen prtljažnik. Na voljo je osnovnih 590 litrov, če podremo zadnjo sedežno klop, pa 1550. Veliko, čeprav je res, da se shooting brake v dolžino potegne do urbano problematičnih 495 centimetrov. Razumljivo – prtljažnik je imeniten, zdi se, da mu je namenjena tudi takšne vrste prtljaga, kot so denimo palice za golf in podobno. Zadaj se kljub spuščajoči se strehi sedi udobno, o tem ni nobenega dvoma. Armatura ponuja marsikaj: veliko opreme, prijazno dišeče usnje, premišljeno ergonomijo, in, kot se za ta razred spodobi, tudi štirioglato analogno ura pod velikim večfunkcijskim zaslonom. Je zelo očitno: svet iz tega avtomobila je drugačen, precej drugačen, kot smo ga vajeni te dni...

Udoben in praktičen

CLS shooting brake je bil opremljen s samodejnim uravnavanjem višine zadka. Koristno, ko nalagaš kaj težjega ali večjega. Podvozje zmore učinkovito dušiti cestne neravnine – in še kaj hujšega. Njegov dizelski motor – štirivaljnik z gibno prostornino 2143 kubičnih centimetrov, 150 kW/204 KM in 500 Nm navora – je postavljen na začetek tistega, kar je na voljo pri tem avtomobilu. Glede na maso (1865 kilogramov) je jasno, da je precej daleč od dirkaštva, ki mu gotovo ni pisano na karoserijsko kožo. Avtomobilu v tem primeru veliko bolj ustrezajo dolgi avtocestni kilometri, tam je v svojem svetu, saj streže z neutrujajočo vožnjo, visoko končno (ali tudi povprečno) hitrostjo (okoli 230 km/h), tudi povsem sprejemljivo povprečno porabo med 6,5 in sedem litrov.

Mercedes benz CSL shooting brake 250 CDI je pravi mercedes – udoben, tudi razkošen, povrhu z obliko, ki bi morala navduševati, je pa ustrezno drag – 72.092 evrov. Avto za redke, žal, res žal, ponavljam. 

Deli s prijatelji