PARKIRIŠČE

Križanec

Objavljeno 09. september 2013 17.00 | Posodobljeno 09. september 2013 17.00 | Piše: Janez Kovačič
Ključne besede: peugeot 2008

Peugeot 2008 je predstavnik tiste avtomobilske vrste, ki hoče zadovoljiti zelo različne kupce. Mu bo uspelo? Bomo videli ...

Peugeot 2008 je po obliki in morda tudi namenu nekje vmes – ni športni terenec niti karavan. Foto: Boštjan Okorn

Ni športni terenec, ni karavan, je torej nekakšen mešanec oziroma križanec. Ni nujno, da ga takoj opaziš in prepoznaš. Je peugeot 2008.

V ofenzivi majhnih in manjših športnih terencev (SUV), ki zlasti na evropskih trgih doživljajo skoraj nesluten tržni uspeh oziroma razmah, se je galska tovarna pri novincu vendarle odločila za malenkost drugačno pot oziroma avto. Peugeot 2008 z višino 155 centimetrov ni kakšen tipičen predstavnik razreda SUV, za karavana pa je vendarle nekoliko previsok. Sklep je torej jasen in nedvoumen – verjetno računa na precej različne kupce. Ali bo strategija uspešna, ta hip še ni jasno, bo pa kmalu. Preprosto.

Ker se najprej ali najbolj kupuje z očmi, je imel 2008 nekaj živo zelenih trakov oziroma nalepk po vsem karoserijskem telesu. Stvar okusa, a trik se vendarle zdi malce prepoceni. Se pa v tem avtu kljub vsemu sedi malo višje (dno je od tal oddaljeno 165 milimetrov), kar seveda ne more biti slabo. Notranjost oziroma armaturna plošča ne dopušča dvomov – sorodstvo z 208 je povsem nesporno. Se pa znova, tako kot pri 208, ustavim pri položaju voznika za volanom. Volanski obroč je dokaj majhen, na merilnike gledaš čezenj – če si dovolj velik – ali pa od spodaj – če si majhen. Stvar okusa in navade, a se čudim, zakaj so se odločili za takšno možnost, ki vendarle zahteva precej privajanja in je specifična. Je pa prtljažni prostor skoraj presenečenje – ne zaradi prostornine, ki ni nič izjemnega (360 litrov), ampak dejstva, da je oblikovan tako, da je mogoče izkoristiti vsak liter. Ob tem se naslonjala zadnjih sedežev podrejo v povsem ravno dno, vendar je škoda, ker klop ni pomična naprej/nazaj. Malenkost, ki to ni ... In da bodo nekateri veseli tudi dejstva, da so strešni nosilci serijski, bi si tudi upal staviti.

Bencinski štirivaljnik z gibno prostornino 1,6 litra in 88 kW/120 KM je pametna izbira

Zdi se, da bi bolj ustrezal šest- kot pa petstopenjski ročni menjalnik – bilo bi malo manj prestavljanja, ko hočeš imeti dokaj visoko povprečno hitrost. Poraba je, tako kot vedno, najbolj odvisna od načina vožnje; je pa tista najnižja, tovarniško napovedana vrednost po mojem mnenju nedosegljiva – oziroma je dosegljiva v primeru, ko si skoraj ovira na cesti. Veliko bolj realen podatek je 6,5 litra.

Peugeotov 2008 je mešanec (v osnovni izvedbi stane 17.883 evrov, kar s to opremo in v sedanjih okoliščinah ni zelo konkurenčno), ki pušča podobne občutke. Bolj kot s podobo prepriča z uporabnostjo. In, kot že zapisano, najprej se kupuje z očmi ... 

Deli s prijatelji