Novega otroka imajo na Otoku, pa tudi pri stuttgartskem Mercedes-Benzu. Novi mercedes S je avto, ki je bistvo tovarne iz nemškega Stuttgarta – oblikovno prefinjen, udoben in skoraj razkošen, tehnično izjemen, varnostno inovativen. Najboljši avto na svetu, pravijo. In mislijo zelo resno.
Za tiste, ki se vozijo zadaj
V razredu, v katerem se vozi S, ni izjemne gneče. BMW serije 7, audi A8, jaguar XJ so konkurenti, ki jih resno razumejo tudi pri Mercedes-Benzu. In če si tako prepričan, da si rodil najboljši avto na obli, moraš imeti kakšen adut v rokavu. A prej je skoraj nujno kaj povedati o spremenjeni tržni filozofiji, ki spremlja rojstvo največjega in nedvomno tudi najimenitnejšega avtomobila nemške premijske tovarne. Torej: tovarna je najprej povila dolgo izvedenko, ki se v dolžino potegne do premijskih 525 centimetrov, šele sedaj, ko je mercedes S tik pred tem, da se začne voziti v trgovine, so pokazali za 13 centimetrov krajšo različico. Čudno? Sploh ne. Res je bilo pri prejšnjih generacijah obratno, ampak pri Mercedes-Benzu računajo predvsem na kupce na Kitajskem in v ZDA. In ker se tam raje vozijo zadaj kot spredaj, je torej luč sveta najprej ugledala daljša karoserijska različica. In tistim, ki se bodo vozili zadaj, je na voljo veliko vsega, predvsem pa udobja.
Ker je medosna razdalja podaljšane različice zajetna (316 centimetrov), si je mogoče v S omisliti tako imenovane menedžerske (executive) sedeže. Ti se raztegnejo v posteljo – tako kot v prvem letalskem razredu. Prav tistim, ki sedijo tam zadaj, so namenili omembe vredno tehnično novost – napihljive varnostne pasove (v primeru trka se napihnejo približno trikrat), povrhu je v sedalnem delu majhna varnostna blazina, ki se prav tako napihne in prepreči, da bi skoraj ležeče telesce spolzelo pod varnostnim pasom. Pisarna, velnes? Ni problema, kajti na voljo je najsodobnejša komunikacijska oprema. In ko imaš vsega dovolj, si privoščiš tisto, kar omogočajo masažni sedeži, si ustrezno osvežiš notranjost in prijazno gledaš v svet. Ni sporno – iz tega avta je ta lahko zelo lep ...
Novost je
magic body control
V tehničnem pogledu je skupek luksuza, kot tudi pravijo novemu S, dokaz, kaj vse zmorejo pri tej avtomobilski tovarni. Več kot dva ducata različnih elektronskih asistenčnih sistemov – od že več kot 14 let znanega distronica, ki skrbi za ustrezno varnostno razdaljo, elektronike, ki ponoči zaznava ljudi oziroma predmete na cesti, kamere, ki vozniku na velikem, kar 30-centimetrskem zaslonu oriše popoln krog, do samodejnega parkiranja ob minimalni pomoči voznika (ta le prestavlja) in elektronike, ki preprečuje trčenje pri mahni hitrosti ipd. Skratka, mercedes S je nabito poln vsega tistega, kar dokazuje tehnično superiornost tako vozila kot tovarne. Prava novost? Pravijo mu magic body control. To je elektronika, ki prek senzorjev neprestano opazuje cestno površino, in ko zazna, da je ta groba oziroma se je spremenila, v hipu prilagodi podvozje spremenjenim okoliščinam. Sistem ima lepotno napako, saj ta hip deluje le do hitrosti 130 km/h, do konca leta pa bo, pravijo, bistveno drugače. In da v veliki limuzini ni niti ene klasične žarnice, ampak le 500 svetlečih LED-diod, je vsaj omembe vredno.
Septembra, ko se bo prvi S pripeljal tudi v Slovenijo, bo mogoče izbirati med tremi motornimi izvedenkami: dizelskim 350 bluetec (šestvaljnik, 190 kW/258 KM in 620 Nm navora), hibridnim S 400 (skupaj 225 kW/306 KM, elektromotor ima skupaj 20 kW) in najmočnejšim S 500 (bencinski osemvaljnik, 335 kW/455 KM in 700 Nm navora). Menjalnik je vedno samodejni sedemstopenjski G-tronic, pogon ima na zadnji kolesni par. Pozneje se bodo zanesljivo pojavile še druge različice, najprej 300 hybrid (150 kW/204 KM), prihodnje leto tudi priključni hibrid v izvedbi 500 ipd.
Če hočeš biti najboljši, to ne more biti poceni. V najcenejši izvedbi (350 blutec, kratka izvedba) S stane 92.990 evrov (daljša različica 99.500), za S 500 v podaljšani izvedbi pa hočejo 146.390 evrov. Koliko novih velikih mercedesov bomo videli na slovenskih cestah? Verjetno precej, žal pa bolj malo s slovensko registracijo.